شماره خبر : 28054
منتشر شده در مورخ : ۱۸ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 21:10
راوی گفت: نظرات  دانشجویان در نشست با شهردار را هم اطلاع رسانی کنید

راوی گفت: نظرات  دانشجویان در نشست با شهردار را هم اطلاع رسانی کنید


شهردار اهواز در نشست با دانشجویان به مناسبت روز دانشجو، از سیر تا پیاز در باره وضعیت شهرداری، شهر، علل عقب ماندگی اهواز، از سایر کلانشهرها و برخی اقدامات انجام شده و سایر مسائل صحبت کرد که کاش در خبرهای منتشر شده یا لااقل توسط روابط عمومی شهرداری، واکنش دانشجویان به این مطالب و نقد و نظرات دانشجویان هم در این نشست اطلاع رسانی می شد و فقط به نقل سخنان شهردار اکتفا نمی شد که به برخی از مطالب عنوان شده توسط شهردار اشاره می شود.
امینی گفته : اهواز از نظر مساحت سومین کلانشهر بعد از تهران و مشهد و گسترده ترین شهر است و اراضی زیادی در شهر وجود دارد که یا ساخته نشده اند و در حریم مناطق نفتی است یا سگ های بلاصاحب در آن ها پرسه می زنند و مشکلات زیست محیطی دارند، این در حالی است که درآمد اصلی شهرداری ها از طریق ساخت و ساز است.
شهردار اهواز در باره دلیل عقب ماندگی این شهر که بین کلانشهرها وضعیت ظاهری مناسبی ندارد، عنوان کرده که حدود 30 درصد پولی که در شهرداری ها حاصل می شود، صرف هزینه های جاری شامل حقوق، نظافت و ... و 70 درصد خرج عمران و آبادانی می شود اما در شهر اهواز بر عکس است. یعنی نزدیک به 80 درصد هزینه ها در بخش جاری مثل حقوق، دستمزد و نظافت صرف می شود. شهردار اهواز این را هم گفته که < امروز افتخار داریم که بگوئیم بعد از 28 ماه کار در شهرداری به تعداد انگشتان دست نیرو به شهرداری وارد نکردیم، بر خلاف دوره های گذشته که شاید در مدت مشابه بیش از یک هزار نفر نیرو وارد شده بود.>
وقتی می گویند نشست مسئولی با نمایندگان یک قشر، خصوصاً اگر آنها دانشجو باشند، قاعدتاً باید به صورت گفت و شنود باشد و چه بسا دانشجویان در برابر این همه حرف ها، سوالاتی مطرح کرده باشند مثل این که بگویند آیا ضرورتی به ورود مدیران غیر بومی به شهرداری بوده و آیا هزینه های بکارگیری آنان مانند هزینه های مربوط به حقوق، کرایه ساختمان های آن چنانی در گرانترین نقاط شهر و نیز هزینه‌های رفت و آمد آنها از اهواز به استان دیگر برای دیدار با خانواده هایشان حدوداً با هزینه های <حدود> هزار نیروی مورد اشاره شهردار نیست؟ بقیه مطالب هم مسلماً جای سئوال دارد که از چگونگی این دیدار اطلاعی در دست نیست و اگر دارند، منعکس کنند.
یک سال پیش وارد کنندگان چای تخلف و فساد در واردات چای را به معاون اول رئیس جمهور خبر داده بودند
در ادامه ماجرای فساد بزرگ یک شرکت وارد کننده چای و بر ملا شدن تخلفات آن که چند وزارتخانه و سازمان هم متهم به دست داشتن در آن شده اند اکنون مشخص شده که در بهمن ماه سال گذشته، وارد کنندگان چای در یک نامه جمعی به عنوان معاون اول رئیس جمهور، با اعلام بلاتکلیفی به خاطر وقفه اجباری در زنجیره تامین مواد اولیه چای وارداتی و ممانعت وزارت جهاد کشاورزی از ثبت سفارش و واردات چای و ماندن هزاران تن چای آنان در گمرکات کشور، از پرداخت میزان هنگفت ارز، صرفاً به یک مجموعه تحت لوای چهار شرکت و تخصیص و پرداخت آن خبر داده بودند که با این کار چرخه واردات و ثبت سفارش دهها واحد دیگر متوقف شده بود.  ‌
نویسندگان نامه خواستار رسیدگی و پیگیری این تخلف شده بودند که عین نامه رسانه ای شده است.  ‌
نگذارید گردش مالی شرکت های مستقر در خوزستان خارج از استان باشد
استاندار خوزستان گفته:< حدود 400 حساب از شرکت‌های استان در تهران است و براساس گزارش های مالیاتی، حدود 67 درصد گردش مالی در خارج از استان خوزستان است.>
ببخشید، جنابعالی نماینده عالی دولت در استان و حافظ و حامی منابع مردم خوزستان هستید، یک کاری بکنید که گردش مالی شرکت های استان در خوزستان باشد و گرنه عنوان کردن موضوع در رسانه ها فقط داغ مردم را تازه می کند. شاید حرکتی از جنس کارهای دکتر مقتدائی بتواند تغییری در این وضع بدهد.
شهردار جدید شوشتر ظرفیت انجام کار و تغییر چهره شهر را دارد، اگر بگذارند کار کند
شورای شهر شوشتر به اتفاق آرا بابک محمدی را به عنوان شهردار این شهر انتخاب کردند. محمدی دارای مدرک دکترای جغرافیای شهری و سابقه شهردار بودن در مناطقی از چندگانه های اهواز و نیز معاونت خدمات شهرداری اهواز را در کارنامه خود دارد.
شورای شهر شوشتر برای انتخاب شهردار خیلی وسواس نشان داد اما سرانجام یک فرد با تجربه را برای این سمت انتخاب کرد و حالا باید از این فرصت برای ارتقاء شهر یکدل و هم صدا تلاش کنند.  ‌
می دانیم که شوشتر علیرغم قابلیت ها و ظرفیت هایی که به خصوص در بخش گردشگری و جذب توریست دارد، در سال های اخیر هیچ پیشرفتی نداشته، در زمینه امور عمرانی هم کار چشمگیری انجام نشده در حالی که جای کار، بسیار دارد و بدیهی است با بکارگیری نیروهای متخصص و توانمند و پی گیری امور، قطعاً می شود، این شهر به جایگاهی که مستحق آن است نزدیک و از رکود و خمودگی خارج و وضع موجود را تغییر داد.
از معلمان تازه کار که برای رفع کمبود معلم جذب شدند چطور انتظار شایسته محوری دارید؟
معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش با بیان این که آموزش ابتدائی خیلی درگیر کلیشه هاست، گفته : < روش آموزشی باید از این حالت سنتی جدا شود و به سمت شایسته محوری پیش برود و در این خصوص معلم باید آموزش ببیند.>
معلوم است که این معاون وزیر خبر از نحوه بکارگیری معلمان بی تجربه برای رفع مشکل کمبود معلم را ندارد و بهتر است ابتدا در این باره تحقیق کند، بعد برای آموزش <تز> بدهد.
آنچه مشهود است، این است که معلمان با تجربه قدیمی، در آموزش به مراتب بهتر و اثرگذارتر از خیلی از معلمان ورودی جدید به آموزش و پرورش بوده اند، خصوصاً در پایه اول. هر کس قبول ندارد برود دانش آموزان را امتحان کند، خصوصاً مدارس دولتی که به گفته خانواده ها به امر آموزش صحیح توجه کافی ندارند، در حالی که کیفیت تحصیلی دانش آموزان بستگی به تجربه یا توانمندی معلمان دارد.

 

برچسب ها : شهردار اهواز استان خوزستان شورای شهر شوشتر