شماره خبر : 28012
منتشر شده در مورخ : ۱۷ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 17:7
راوی گفت: می خواهند به جای چاره اندیشی برای آلودگی هوا، شاخص ها را بالا ببرند!

راوی گفت: می خواهند به جای چاره اندیشی برای آلودگی هوا، شاخص ها را بالا ببرند!


شنیدنی ها حاکی است که زمزمه بالا بردن شاخص آلایندگی برای تعطیل کردن ها شروع شده که اگر حقیقت داشته باشد ظلم در حق مردم، به خصوص کسانی است که مشکلات تنفسی دارند. آقایان مدعی هستند این عددی که برای آلوده بودن بالا مطرح است، مربوط به امریکاست و نباید برای شهرهای ما ملاک باشد. عجیب است که مسئولان مراجعه یا اعزام بیماران تنفسی در روزهای آلودگی هوا به بیمارستان ها و اورژانس ها را نادیده میگیرند و دنبال فرار از مسئولیت هستند و اگر آمار افرادی که در چنین روزهایی جان خود را از دست می دهند برملا شود متوجه عمق فاجعه خواهند شد. همین روز دوشنبه گذشته که هوا آلوده بود و مدارس را تعطیل نکردند، حداقل یک دانش آموز کلاس ششم که بیماری تنفسی داشته به مدرسه رفته و پس از بازگشت به خانه مشکل داشته و متاسفانه همان شب فوت می کند. علت اصرار بچه برای رفتن به مدرسه این بوده که قرار بوده معلم درس جدید بدهد و دانش آموز نگران این بوده که اگر نرود عقب می افتد که باید دید گناه چنین جان باختن ها به گردن کیست و چه کسانی باید تاوان این بی مبالاتی را بپردازند.
ضمناً اگر آقایان عضو کمیته اضطرار اصرار دارند علیرغم تعطیلی مدارس در استان های دیگر در اینجا تعطیل نکنند به مدارس ابلاغ کنند که در چنین روزهایی معلمین درس جدید ندهند تا بچه ها از نرفتن به مدرسه امتناع نکنند.
فکر می کنید خودروسازان بگذارند مردم خودروی کارکرده وارد کنند؟
یک عضو کمیسیون صنایع و معاون مجلس با اشاره به گمانه زنی ها در خصوص حذف واردات خودروهای کار کرده از لایحه بودجه 1403 گفته : واردات خودروهای کار کرده به تصویب مجلس رسیده و برای اجرا  لزومی ندارد که در لایحه بودجه آورده شود.  ‌
لطف ا... سیاهکلی با تاکید بر این که برای واردات خودروهای کار کرده نیازمند بودجه دولتی نیست، بنابراین حتماً نباید در بودجه آورده شود و همین که مردم را آزاد بگذارند و در چارچوب یک آئین نامه افراد بتوانند خودرو وارد کنند، واردات انجام خواهد شد و مردم خودشان وارد و توزیع می کنند.
به همین خیال باشید! مگر از روی جنازه خودروسازان بگذرید که بگذارند چنین کاری انجام شود و متقاضیان خودرو ( حتی کارکرده) نفس راحتی بکشند.
از وزیر کشور جز یک وعده سر خرمن قولی برای شکستن طلسم متروی اهواز نگرفتید؟
در خبرها بود که وزیر کشور در جریان سفر یک روزه خود به کلانشهر اهواز، از آخرین وضعیت پروژه متروی این شهر بازدید کرد. در این خبر که گفته شده استاندار و جمعی از مسئولان اجرایی پروژه قطار شهری حضور داشتند، جز یک وعده سرخرمن افتتاح فاز اول تا سال آینده هیچ اشاره ای به این نشده که مسئولان به وزیر کشور چه گفتند یا چه قولی و کمکی از او برای شکستن طلسم مترو گرفتند.
آخر  این هم شد خبر؟  تنزل خوزستان در رتبه رسانه اما در روزنامه، دوم کشور هستیم
طبق آخرین آماری که سایت جامع رسانه های کشور منتشر کرده، استان تهران با 6 هزار و 59 رسانه نسبت به سایر استان ها در ردیف و رتبه اول قرار دارد و بعد از آن استان های آذربایجان غربی با 565 رسانه رتبه دوم، قم با 540 رسانه رتبه سوم، خراسان رضوی با 538 رسانه رتبه چهارم، اصفهان با 536 رسانه رتبه پنجم و خوزستان با 470 رسانه رتبه ششم را دارا هستند. براساس این آمار استان خوزستان که تا پیش از این رتبه دوم تعداد رسانه را دارا بود، به رتبه ششم تنزل کرده است.
گفتنی است که در حال حاضر، خوزستان دارای 28 روزنامه 33 هفته نامه، پنج دو هفته نامه، 18 ماهنامه، 24 فصلنامه، 15 دو فصلنامه، یک سالنامه و 263 پایگاه خبری و بدون خبرگزاری است. البته خوزستان به لحاظ تعداد روزنامه، در جایگاه دوم کشور قرار دارد.  ‌ضمناً تهران، قم و اصفهان استان هایی هستند که خبرگزاری دارند.
نفتی ها گوشه چشمی هم به مسجدسلیمان داشته باشند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول خبر داد که دستگاه سی تی آنژیوگرافی به ارزش 240 میلیارد ریال با مشارکت شرکت ملی نفت، وارد دزفول شد. مبارک است اما کاش چنین کمکها یا مشارکت هایی به مسجدسلیمان هم که حق آب و گل به گردن نفتی ها دارد، می شد تا امکان استفاده از چنین تجهیزاتی در آن منطقه محروم فراهم شود.
یاد بگیریم سلامت مردم را مدیریت کنیم
وزارت آموزش و پرورش چین دستور ایجاد یک سامانه پایش اپیدمیولوژیک ( همه گیر شناسی ) در مدارس و مهدکودک ها را برای انجام بررسی های بهداشتی روزانه در بحبوحه افزایش بیماری های تنفسی فصلی در بین کودکان صادر کرده است.
کمیسیون ملی بهداشت چین هم دستور بهبود امکانات پزشکی و افزایش ساعات کاری مراقبان بهداشتی را در صورت لزوم، در رابطه با بیماری های تنفسی صادر کرد. 
‌به این می گویند مدیریت سلامت مردم، به خصوص بچه‌های مدارس. یاد بگیریم.
دو خبر بدون تفسیر!
خبر اول از رسانه ملی: با متخلفین و سوداگران پرونده چای بشدت برخورد قضائی خواهد شد.
 ‌خبر دوم: سال هاست خودروسازان تولیدات خود را با قیمت های بالاتر از ارزش آن ها عرضه می کنند و با آن ها برخورد نمی شود.
 

 

برچسب ها : آلودگی هوا مسجدسلیمان واردات خودروهای كار كرده