شماره خبر : 27947
منتشر شده در مورخ : ۱۴ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 9:45
راوی گفت: به دلیل ناتوانی در برابر صنایع آلاینده، مردم را عامل آلودگی هوا می دانند

راوی گفت: به دلیل ناتوانی در برابر صنایع آلاینده، مردم را عامل آلودگی هوا می دانند


معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به افزایش شدت آلودگی هوا گفته : < با توجه به میزان آلودگی هوا، شهرداری باید ضمن اجرای مطالعات طرح ترافیک اهواز، ناوگان حمل و نقل عمومی را توسعه دهد تا طرح های ترافیکی همچون طرح تردد زوج و فرد اجرائی شود.>
به این ترتیب باز هم عامل انسانی و مردم به عنوان آلوده کننده هوا در این کلانشهر معرفی شده در حالی که با توجه به گرانی تاکسی سرویس ها، اسنپ و غیره و کمبود و نامنظم بودن اتوبوس های شهری، مردم ناگزیر به استفاده از وسیله شخصی برای انجام کارهایشان هستند. مسئولان محیط زیست اگر واقعاً در اندیشه هوای پاک هستند، موضوع رفع آلودگی از طرف صنایع و شرکت های آلاینده را جدی بگیرند که فقط به اخطارها قانع شده اند و ضرب الاجل دادن هایشان تا حالا به جائی نرسیده است. در خصوص خودروها هم به جای آن که به فکر طرح هایی مثل زوج و فرد باشند و اهواز را با تهران مقایسه کنند، بهتر است برای توزیع بنزین سوپر یا یورو4 در شهر قدمی بردارند، ضمن این که اتوبوس ها و خودروهای غیر بنزینی و دودزا نقش مهمی در آلوده کردن هوای شهر دارند.

کمیته اضطراری آلودگی به جای برخورد با عوامل آلاینده، درخواست موقت کرد!
معاون محیط زیست انسانی بعد از نشست کمیته اضطراری آلودگی هوا گفته در حال صدور اخطار برای صنایع آلاینده اطراف شهر اهواز هستیم تا < در این روزها> آلایندگی خود را متوقف کنند و فلرسوزی کاهش یابد. شرکت کشت و صنعت نیشکر نیز هیچگونه آلایندگی ناشی از سوزاندن مزارع نداشته باشد < تا این چند روز آینده> با کمترین میزان آلودگی سپری شود. ضمناً قرار است ادارات ملزم به تامین سرویس برای کارکنان و استفاده کمتر از خودروهای شخصی شوند. به این ترتیب مصوبات کمیته اضطرار آلودگی مختص این روزهاست تا موقتاً آلودگی ها کمتر شود، البته به شرطی که دستگاه ها و شرکت ها و صنایع آلاینده، از این کمیته شنوایی داشته باشند.
اگر با متخلفین و مفسدین تعارف ندارید، آنها را معرفی کنید
سخنگوی دولت گفته هر جا فساد رخ داده باشد، دولت تعارف ندارد و افراد در هر سطح و جایگاهی هم بر کنار و هم پرونده در مرجع قضائی تشکیل می شود.
بهادر جهرمی این را هم اعلام کرده که دولت 20 بر کناری به خاطر تخلفات و سوء مدیریت داشته است.
این جور خبرها زمانی جذابیت دارند که بطور کامل منتشر و منعکس شوند. یعنی اگر افراد به دلیل سوء مدیریت با تخلف بر کنار شده اند، باید به درستی و مستند به جامعه معرفی شوند تا عبرت آموزی داشته باشند. مثلاً در همین قضیه تخلفات واردات چای، سازمان بازرسی با به صراحت چند وزارتخانه، سازمان و بانک اشاره داشته است.
آقای سخنگو بفرمایند کدامیک از مسئولان یا کارکنان متخلف در این ماجرا بر کنار شدند؟  

مجلس، ریز اقدامات انقلابی در مناطق محروم را اعلام کند
رئیس مجلس در نطق پیش از دستور جلسه اخیر گفته : < مجلس فعال و انقلابی بارهای زمین مانده را علی رغم مشکلات و مخالفت های زیاد و با همراهی دولت برای قشرهای مختلف برداشت.> قالیباف به عنوان مثال گفته : < مجلس انقلابی با نظارت های میدانی، مشکلات مناطق محروم را دقیق شناخته و هزاران میلیارد بودجه اشتغال زائی برای مناطق محروم تصویب کرده است.>  ‌
خدا کند همین طور باشد که ایشان می گوید اما کلی گویی که دردی را دوا نمی کند و باید عملکرد انقلابی را دقیقاً گزارش داد چرا که مثلاً کدام منطقه محروم خوزستان از این هزاران میلیارد بودجه اشتغال زائی سهمی داشته و چرا شاهد اثرات آن نیستیم و آمار بیکاری در استان همچنان بالاست. بهتر نیست مجلس ریز اقدامات مجلس انقلابی را اطلاع رسانی کند؟ 
از <قرار> ها برای شروع کار مترو خیلی شنیدیم، اجرا کنید تا مردم باور کنند
شهردار اهواز گفته : < پروژه قطار شهری اهواز، همزمان با پروژه های متروی شهرهای تبریز، شیراز و اصفهان شروع شدº اکنون خط یک قطار شهری این سه شهر کاملاً به بهره برداری رسیده و خط 2 نیز در شیراز و تبریز و مشهد در حال بهره برداری است و خط سه و چهار این پروژه ها نیز در حال اجرا یا مطالعه هستند در حالی که خط یک متروی اهواز 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هفت سال است زمین گیر شده است.>
که چی ¿ از قطار شهری اهواز چه خبر، دل شهروندان را با اعلام پیشرفت کلان شهرهای دیگر نسوزانید!
شهردار اهواز در این باره گفته : قرار است کارگاه قطار شهری اهواز به شهرداری تحویل داده شود تا عملیات اجرائی آغاز و در فاصله کوتاهی حداقل بخشی از خط یک مترو، راه اندازی شود.
باز هم که آقای شهردار می گوید < قرار است> مدت هاست که این حرف ها و این قرارها را می شنویم، وقتی تحویل گرفتید و کار شروع شد، قبول است.

نقش نخبگان در موفقیت یا ناکامی در اجرای امور
گفته اند: رمز موفقیت صنایع فولادی، استفاده از ظرفیت نخبگان است.  ‌
و همه می گویند : دلیل در جا زدن خیلی از امور، استفاده نکردن از نخبگان در مدیریت هاست.
مسئول ضرر و زیان و آزار مردم از سوء مدیریت ها، کیست؟
اعلام شد که افزایش قیمت گاز مایع لغو شد.  ‌
چرا افزایش دادند و این همه مردم را به زحمت انداختند و حالا فهمیدند که کار درستی نبوده؟ چه کسی جوابگوی این سوء مدیریت ها و ضرر و زیان های مادی و معنوی مردم از این برنامه ریزی های غیر مسئولانه است¿

برچسب ها : صنایع آلاینده آلودگی هوا گاز مایع