شماره خبر : 27902
منتشر شده در مورخ : ۱۳ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 5:25
راوی گفت: اگر تونل زیر محوطه راه آهن کشف جدیدی نیست چرا در گذشته به آن توجه نکردید؟

راوی گفت: اگر تونل زیر محوطه راه آهن کشف جدیدی نیست چرا در گذشته به آن توجه نکردید؟

سرپرست معاونت فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان درباره تونل کشف شده در زیر محوطه راه آهن جنوب در اهواز گفته : وجود این تونل، کشف جدیدی نیست و بررسی مقدماتی و اولیه طی سال های گذشته انجام شده بود و پس از هماهنگی برای دریافت مجوز از راه آهن برای بازدید مجدد کارشناسان از محوطه و تونل اقدام به تهیه گزارش خواهد شد و چنانچه کارشناسان تشخیص دهند که اثر واجد شرایط در فهرست آثار ملی است، موضوع با جدیت پیگیری خواهد شد تا ضمن ثبت اثر، اقدامات لازم برای حفظ، نگهداری و در نهایت مرمت تونل انجام شود.
خیلی خسته نباشید. شما که مدعی هستید این تونل کشف جدیدی نیست و بررسی مقدماتی طی سال های گذشته انجام شده، چرا تا حالا آن را به حال خود رها کرده اید که به خاطر این بی توجهی، قسمت هایی از تونل ( به گفته خودتان) ریزش کرده و تردد در همه قسمت های آن امکان پذیر نیست¿ ضمناً به نظر شما وقتی یک اثر مربوط به چند سال پیش جنگ تحمیلی می تواند جاذبه داشته باشد، چطور اثری که به سال های جنگ اول جهانی مربوط می شود، واجد شرایط در فهرست آثار ملی نیست¿ از آن گذشته چرا بعد از همان بررسی اولیه، میراث فرهنگی در صدد دریافت مجوز از راه آهن جنوب برای بازدید مجدد کارشناسان برنیامد تا بیش از پیش تونل تخریب نشود و این همه بی تفاوتی مسئولان گذشته درباره این اثر قاعدتاً مآخذه و برخورد دارد که لازم است دراین مورد اقدام شود. البته کوتاهی در پرداختن به آثار و میراث فرهنگی و تاریخی در کشف این تونل خلاصه نمی شود و تبدیل شدن برخی مکان هایی از این دست به انبار یا رها کردن برخی محل های دیگر مثل منطقه معین التجار اهواز که زمانی مرکز تجاری بزرگی بوده، امری عادی شده است.
افزایش تعداد خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نشانه خوبی نیست
رئیس کمیته امداد امام خبر داده که طی چند ماه اخیر، با افزایش 620 هزار نفری خانوارهای تحت پوشش رو به رو بوده ایم. ضمناً افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی از طرف وزیر تعاون، به عنوان یک خبر خوش منتشر شده است. آنچه مسلم است، افزایش خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، نه تنها خبر خوبی نیست بلکه نشان از بالا رفتن رقم فقر در جامعه است. البته مستمری خانوارهای تحت پوشش این دو نهاد به هیچ وجه کافی نیست و زندگی آن ها را تᅢمین نمی کند و هر کدام از مدد جویان از چند موسسه خیریه و افراد خیر کمک می گیرند چون مستمری آن ها کفاف کرایه خانه، هزینه تحصیل فرزندانشان، هزینه های درمان و غیره را نمی دهد، از اینرو آرزو می کنیم نه تنها تعداد خانوارهای تحت پوشش زیاد نشود، بلکه بتوانند خودکفا شوند به شرطی که علاوه بر افزایش امکانات و خدمات دهی، امکان یادگیری حرفه ای برای فرزندانشان و جذب آن ها به بازار کار فراهم شود.
به جای مبارزه با گرانفروشی، برخورد با سوء مدیریت ها لازم است
به نظر می رسد به جای مبارزه با گرانفروشی باید گفت مبارزه با سوء مدیریت مسئولان چون هیچ افزایش قیمتی در زمینه مواد غذایی یا خدمات رفاهی بدون دلیل نیست. مثلاً قیمت مرغ دوباره بالا رفت و در حال رسیدن به مرز هر کیلو 100 هزار تومان است، فروشندگان هم با ارائه فاکتور ثابت می کنند که با احتساب درصد قانونی قیمت خرید مرغ را عرضه می کنند، قیمت ها هم ثابت نیست. مسئولان جهاد کشاورزی هم همان حرف ها و دلایل کلیشه ای و تکراری را عنوان می کنند که گرانی نهاده ها و جوجه یک روزه است. در بحث گاز مایع هم علناً قیمت ها را افزایش داده اند و در برابر اعتراض ها می ویند مردم هر جا گرانفروشی دیدند، گزارش کنند، در حالی که اولاً گران شدن ها از ناحیه متولیان است، ثانیاً کو  گاز مایع و متقاضیان باید ساعت ها در صف باشند تا یک سیلندر گاز مایع دریافت کنند یا نکنند و این همه سوء مدیریت واقعاً بی سابقه است.
این بار فساد در واردات چای با همراهی برخی عوامل سیستماتیک و بعضی بانکها  ‌
سازمان بازرسی کل کشور پس از بررسی عملکرد متولیان در حوزه واردات چای، فساد تازه ای را کشف کرد که براساس آن 79 درصد ارز نیمائی تخصیص یافته برای واردات چای به یک گروه تجاری اختصاص یافته است. ‌براساس گزارش سازمان بازرسی، بخشی از ارزهای دریافتی توسط این شرکت یا گروه در بازار آزاد به مبلغ بالاتر فروخته شده است. علاوه بر ارزهای تᅢمین شده برای واردات چای، بالغ بر یک میلیارد و 472 میلیون دلار در طول سال های 1398 تا 1401 برای واردات ماشین آلات مربوطه به این گروه تجاری تخصیص داده شده است. این شرکت در ثبت سفارش هم تخلف داشته و به جای چای درجه یک هندی، چای درجه 2 وارد کرده است که پرونده به دادسرا ارجاع شده است.
خب حالا خبر این فساد منتشر شده اما آیا نتیجه رسیدگی به این تخلف و تخلفات مشابه هم اطلاع رسانی خواهد شد¿ ضمناً چنین تخلف هایی فقط به مرتکب کننده خلاصه نمی شود و همان طور که در گزارش آمده دستگاه هایی مانند وزارت جهاد کشاورزی، استاندارد، بعضی از بانک ها و ... تخلفاتی داشته اند که باید دید چه وضعیتی پیدا خواهند کرد و به هر حال باید نحوه رسیدگی به چنین تخلفاتی بازدارنده باشد ضمن این که اطلاع رسانی آن برای عبرت آموزی، خیلی مهم و لازم است. البته تسریع در رسیدگی به تخلفات فساد هم ضروری است تا متخلفین فرصت و امکان گریز از مجازات نداشته باشند.

برچسب ها : راه آهن واردات چای گرانفروشی