شماره خبر : 27832
منتشر شده در مورخ : ۱۰ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 16:3
راوی گفت: رئیس محیط زیست کشور از حرفهای تکراری خودش در باره آلودگی هوا خسته شده!

راوی گفت: رئیس محیط زیست کشور از حرفهای تکراری خودش در باره آلودگی هوا خسته شده!


رئیس سازمان محیط زیست متوجه شده که حرفهایش در باره آلودگی هوا تکراری و خسته کننده شده و باید یک کار ریشه ای انجام داد.
سلاجقه گفته: رویمان نمی شود در این باره با مردم صحبت کنیم و ما هم از آلودگی هوا خسته شده ایم، ما هم فرزند داریم و خانواده هایمان در این شهر (تهران) زندگی می کنند.
به اعتقاد وی تا ریشه به جاست، درد درمان نمی شود و سوخت باید با کیفیت مناسب باشد. سلاجقه این راه هم گفت که باید دستگاه ها را مکلف کنیم که اتفاقات خوبی برای کنترل آلودگی هوا بیفتد و کاری در عمل انجام شود و این قدر برای مردم کلمات تکراری نگوئیم.
بالاخره یک مقام پیدا شد که دو کلمه حرف حساب بزند و جانب مردم را بگیرد و اقرار به تکراری بودن حرفهایش بکند و کاش بقیه مسئولین هم هر جا کارها آن طور که باید پیش نمی رود، با مردم صادقانه حرف بزنند، منتهی خوب بود ایشان فقط از تهران به عنوان شهر آلوده نام نمی برد و حرفی از بعضی کلانشهرها مثل اهواز هم می زد که از توزیع سوخت با کیفیت برای مردم دریغ می کنند، صنایع آلوده هم که تره برای محیط زیست استان خرد نمی کنند و هر چه آنها را ( به قول سلاجقه) مکلف به رفع آلودگی می کنند، گوششان بدهکار نیست.
اگر حقوق ها 12 میلیون تومان شود مشمول مالیات می شوند؟ 
سخنگوی دولت اعلام کرده <کف معافیت مالیاتی کارکنان و کارگران به 12 میلیون تومان افزایش می یابد.> یعنی کارگران و کارکنانی که تا 12 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند، کاملاً معاف از مالیات هستند و هیچ حداقل بگیری در سال آینده قرار نیست مالیات پرداخت کند.
عرض شود می دانیم که مقرر شده حقوق شاغلین دولت و بازنشستگان بین 18 تا 20 درصد افزایش پیدا کند که با این حساب چه بسا حقوق ها به 12 میلیون یا کمی بیشتر برسد و در آن صورت شاید از مرز معافیت مالیاتی عبور کنند و اتفاقی نیفتد چون با این رقم مشمول مالیات می شوند!
در باره اتوبوس های <آماده تحویل> به شهرداری اهواز، شفاف سازی شود
در خبرها بود که با تلاش یکی از نمایندگان اهواز و موافقت رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، 20 دستگاه اتوبوس شهری آماده تحویل به شهرداری اهواز شد.
اولا که بهتر بود این اتوبوس ها تحویل می شدند، بعد پز آن را می دادند، هر چند 20 دستگاه هم در برابر تعداد اتوبوس های فرسوده، خیلی نیست. ثانیاً باید مشخص شود که اتوبوس های خریداری شده قبلی که تحویل نداده بودند، چه شد¿ و آیا اینها که به قول خودشان <آماده تحویل هستند> از همان ها هستند یا خیر؟ ثالثاً آیا اتوبوس های جدید مثل همین اتوبوس هایی هستند که روزهای بارانی نمی شود از آن ها استفاده کرد چون آب داخل آن ها می رود؟ 
ماجرای دریافتی های 170 میلیونی بعضی کارکنان چیست؟
به قرار اطلاع مدیر مالی یکی از شرکت های استان، گزارشی از دریافتی های کلان سه نفر از کارکنان شرکت را به مدیر عامل آنجا داده است. در این گزارش ادعا شده که این افراد ماهانه بیشتر از 170 میلیون تومان دریافتی داشته‌اند.
انتظار می رود مدیریت شرکت در باره صحت و سقم موضوع واکنش مناسب نشان دهد.
چقدر باید از یک خودرو سود ببرند ؟
یک استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفته : قیمت یک لکسوس ( خودروی ساخت ژاپن که برند بین المللی است) در تهران 10 برابر گرانتر از کانادا است در حالی که قیمت آن در کانادا معادل قیمت یک خودروی 207 اتومات در ایران است و فی الواقع در کشور ما یک پراید را به قیمت یک خودروی پرادو می فروشند، چقدر باید روی یک خودرو سود ببرند؟ 
واقعاً چقدر باید از یک خودرو سود ببرند؟  حالا ایمنی و مشکلات بی کیفیت خدمات پس ازفروش، بماند.  ‌
گاز مایع که گران شده کمیاب هم هست!
قیمت گاز مایع که بالا رفت، مردم فکر کردند فقط گرانی مطرح است، بعد معلوم شد همین گاز مایع گران هم کمبود پیدا کرده که حالا سرپرست شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز گفته : کمبودی در راستای تامین گاز مایع در خوزستان وجود ندارد و به اندازه کافی ذخیره سازی شده است و شهروندان در سامانه ثبت نام کنند. البته مصرف کنندگان باید تایید کنند که گاز مایع به اندازه کافی در دسترس است که ظاهراً این طور نیست.
جلوی قطع درختان در جنگل ها را بگیرید، جایگزین ندارند
معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به روند قطع درختان در جنگل ها و مناطق مختلف استان و لزوم برخورد با چوب برها گفته : تا زمانی که بحث اقتصاد در قطع درختان وجود دارد، احکامی که برای چوب برها صادر می شود، چندان بازدارنده نیست و باز هم افراد بیکار نسبت به قطع درختان اقدام می کنند.
جنگل های دز در 4 شهرستان شوش، شوشتر، دزفول و اهواز، همواره به دلیل قاچاق چوب، آتش سوزی، تجاوز به حریم جنگل در معرض خطر قرار دارند و فعالیت باندهای قطع درختان و قاچاق چوب در استان افزایش داشته است، در حالی که درختان عمری را گذرانده اند و جایگزین درخت هایی که قطع می شود در کوتاه مدت امکان پذیر نیست، بنابراین برخورد قاطع و بازدارنده با قاچاقچیان چوب و چوب برها ضرورت دارد.

برچسب ها : گاز مایع دانشگاه تهران شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز