شماره خبر : 27784
منتشر شده در مورخ : ۸ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 8:25
راوی گفت: هواشناسی <به روز> شود تا این همه خسارت بارندگی نداشته باشیم

راوی گفت: هواشناسی <به روز> شود تا این همه خسارت بارندگی نداشته باشیم


حسین اردکانی معروف به پدر علم هواشناسی گفته <اگر این سازمان خود را به روز کند، شاهد پیش بینی‌های اشتباه هواشناسی نخواهیم بود و بسیاری از پیش بینی‌های کارشناسان آن درست خواهد بود.>  ‌
هواشناسی شاخه ای از علوم جوی است که شامل ماهیت و فیزیک اتمسفری با هدف تمرکز بر پیش بینی آب و هوا است.
به عبارت دیگر هواشناسی دانشی است که در باره شناخت جو و هوای اطراف کره زمین به مطالعه و تحقیق می پردازد. در هواشناسی، هوای اطراف زمین هم مطالعه می شود، اما خارج از جو نیست. در این علم میزان بارندگی در ایستگاه های باران سنجی اندازه گیری و میزان بارش، بر حسب میلی متر گزارش می شود. حالا پدر علم هواشناسی، سازمان هواشناسی را مورد انتقاد قرار داده و معتقد است این سازمان، به روز نیست.
چقدر خوب خواهد بود که سازمان ها، معایب و نواقص خود را که از سوی افراد کارشناس عنوان می شود، به جان خریده و با رفع آن ها و بقول اردکانی با به روز شدن کار و وظیفه خود را بدون نقص و اشتباه انجام دهند تا مثل همین هواشناسی پیش بینی های بارندگی کم خطر و از وارد شدن زیان به مردم و کشاورزان جلوگیری شود.
از ظرفیت سازمان فضائی برای شناسایی و جبران خسارت کشاورزان بهره بگیرید
سازمان فضائی اعلام کرده : با استفاده از ماهواره خیام، ده‌ها نقطه در استان های لرستان و خوزستان، به خصوص حاشیه رودخانه های کشکان و کرخه، قبل و بعد از بارندگی‌های اخیر مورد ارزیابی قرار گرفته و نقاطی که با طغیان رودخانه روبه رو شده بودند، مشخص شدند.
خیلی هم خوب است و پیشنهاد می شود اگر ظرفیت های این سازمان اجازه می دهد نقاط مزارع کشاورزی که بر اثر بارندگی زیر آب رفتند ( مانند مزارع گندم) مشخص شود تا مورد توجه مسئولین قرار گرفته و جبران خسارت از طرف آنها آسانتر باشد.
نایب رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان اعلام کرده در بارندگی اخیر 3500 هکتار از مزارع گندم شهرستان اهواز فقط در منطقه الهایی زیر آب رفته که باید بقیه نقاط هم مشخص شوند.
شهرداری و بهزیستی متکدیان دائمی و اتباع غیر مجاز را جمع آوری کند
رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه خوزستان گفته:< عملکرد شهرداری اهواز در جمع آوری متکدیان به ویژه متکدیان اتباع غیر مجاز، ضعیف است.>
کاملاً درست است و به خصوص در مرکز شهر مثل ابتدای خیابان نادری، جلوی بیمارستان ها، پایانه ها و .... وجود گداها چشمگیر است. خیلی از این متکدیان جای ثابت دارند و بعضاً نوزادان یا کودکانی که بیشتر اوقات خواب هستند و چه بسا بوسیله قرص به خواب می روند، روی پایشان یا جلویشان دیده می شوند که منظره خیلی زشتی است و بهتر است دستگاه های مسئول مانند شهرداری و بهزیستی فکری برای آنها بکنند.
برای ادامه کمبود شکر در شکرستان، چه بهانه ای دارید؟ 
کمبود شکر در خوزستان که بزرگترین تولید کننده شکر است، همچنان وجود دارد و بر خلاف وعده های مسئولان در این باره اقدامی نمی شود، اگر هم جائی باشد به قیمت گران و غیر مصوب به فروش می رسد. آیا مدیران سازمان های مسئول و نظارتی می توانند ادعا کنند که در تولید شکر کمبود داریم یا این هم به خاطر تحریم هاست؟  ‌ 
در ادارات اتاق کودک ایجاد کنید تا زنان شاغل این همه دغدغه نداشته باشند
به موجب بند 22 قانون جوانی جمعیت، ادارات دولتی موظف هستند اتاق کودک داشته باشند تا بچه های زنان شاغل در آنجا نگهداری شوند، اما از این خبرها نیست و اداره‌ای را سراغ نداریم که این امکان را برای خانم های شاغل فراهم کرده باشد.  ‌
آیا این است تشویق خانواده ها به فرزندآوری ؟معتادان متجاهر، خوش نشین اند!
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به آمار متفاوت معتادان متجاهر در طول سال گفته : < در فصل هائی که هوا خوب است حدود 3 هزار معتاد متجاهر در خوزستان وجود دارد که این مساله نشان می دهد این افراد بین استان ها در تردد هستند.
به این ترتیب این گونه معتادان خوش نشین بوده و با توجه به آگاهی مسئولین از این موضوع باید چاره اندیشی کنند.

برچسب ها : هواشناسی خسارت بارندگی زنان شاغل شكر