شماره خبر : 27783
منتشر شده در مورخ : ۷ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 17:6
راوی گفت: بزرگ استان نگذارد پروژه های شهری به خاطر وجود تاسیسات برقی تعطیل شوند

راوی گفت: بزرگ استان نگذارد پروژه های شهری به خاطر وجود تاسیسات برقی تعطیل شوند


یک عضو شورای شهر اهواز گفته : < با توجه به این که در مسیر پروژه تقاطع غیر همسطح میدان جمهوری این شهر، تاسیسات شبکه برق 132 کیلو واتی فشار قوی شرکت برق منطقه ای خوزستان عبور می کند، ممکن است در چند روز آینده این پروژه متوقف شود.>
عجب حکایتیه ! در این به اصطلاح کلانشهر تا کی باید بدون مطالعه و فراهم نساختن امکانات عملیات اجرایی، یک پروژه متوقف یا به کندی پیش رود؟ هنوز مشکل کابل های هوایی واقع در بالای تقاطع غیر همسطح چهارشیر که احداث آن بیشتر از یک دهه طول کشید و آخر سر مسئولان برق مطالبه یک رقم میلیاردی برای جا به جائی خطوط برق را کرده اند، حل نشده که پروژه دیگری به دلیل وجود تاسیسات برق در مسیر آن خبر از امکان توقف آن را داده اند. حیاتی ترین تقاطع غیر همسطح اهواز یعنی چهار راه یا میدان پهلوان در کیان پارس هم به دلیل سیم ها و کابل های هوایی که  جا به جائی آن، زحمت و هزینه دارد، مسکوت مانده و تا حالا هیچ شهرداری نتوانسته این طلسم را بشکند.
این طور که نمی شود، بالاخره استان بزرگتری دارد، چرا در این مواقع بزرگی نمی کند و دستگاه ها زیر بار توسعه و پیشرفت استان نمی روند؟  
چرا بدون در نظر گرفتن توان مالی مردم، گاز مایع این همه گران شد؟ 
شرکت پخش فرآورده های نفتی، قیمت کپسول گاز مایع را چند برابر افزایش داد و این اقدام را در راستای اجرای بند قانون بودجه سال 1402 توزیع گاز اعلام کرد.
هیچ فکر کرده اند کسب و کارهایی که با داشتن سیلندر گاز می چرخد، یا خانواده های مناطق شهرهایی که با وجود پالایشگاه از داشتن گاز طبیعی محرومند، چه وضعی پیدا خواهند کرد؟ 
همین طور حذف گاز ال پی جی برای رانندگانی که خودروی آنها تنها منبع درآمدشان است و سوخت وسیله آنها قطع شده، دردآور و غیر قابل جبران است. کمی احساس مسئولیت کنند.
دولتشاهی رئیس راهنمایی و رانندگی خوزستان شد
با حکم فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی، سرهنگ رضا دولتشاهی به عنوان رئیس جدید پلیس راهنمائی و رانندگی استان خوزستان منصوب شد.
پیش از این سرهنگ فرید کریمی زاده این سمت را داشت که هم اکنون به معاون طرح و برنامه و بودجه فراجا استان منصوب شده است.سرهنگ دولتشاهی رئیس سابق پلیس راه استان بوده که عملکرد قابل قبولی داشته و توفیق روز افزون ایشان را در گرفتن سکان راهنمائی و رانندگی استان که نیازمند متحول شدن است، از خدای متعال خواستاریم.
ببینیم نفتی ها چقدر حرف استاندار را خریدارند¿ 
استاندار خوزستان گفته :< مردم می گویند چاه های نفت، پالایشگاه و لوله های نفت داریم اما وضع ما این گونه و گازهای سمی، ما را تحت تاثیر خود قرار داده است.>  ‌
استاندار این را هم گفته که < شرکت نفت باید کاری کند که ما پاسخی برای مردم داشته باشیم و جلوی آلودگی ها را بگیرد.>
ببینیم نفتی ها چقدر حرف استاندار مان را خریدارند و چه می کنند؟ 
300 سرعت گیر غیرمجاز در اهواز باید حذف شوند، درنگ نکنید
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز اعلام کرده که در اهواز بیشتر از هزار سرعت گیر وجود دارد و بر اساس بررسی های اولیه، بیشتر از 300 سرعت گیر و سرعت کاه غیر مجاز در معابر اصلی اهواز نصب است که باید حذف شوند.> نصب سرعت گیر و سرعت کاه در معابر اصلی، یکی از ابزارهای مدیریت شهری برای کنترل سرعت خودروهاست اما نباید تعداد این موانع آنقدر باشد که رانندگی در سطح شهر را غیر ممکن کند.
براساس آئین نامه مربوطه، سرعت گیر معمولاً برای جلوی مدارس یا نقاط خاصی که گذر عرضی افراد کم توان بیشتر است، نصب می شود و سرعت کاه در معابر شریانی با سرعت کمتر از 50 کیلومتر مجاز است.
در جاده هائی که مانع در آن ها نصب می شود، شهرداری باید نسبت به روشنائی در محدوده آن اقدام کند زیرا در ساعات شب، احتمال واژگونی خودرو وجود دارد. مانع های غیر استاندارد خسارات زیادی هم به خودروهای مردم وارد کرده و عمر مفید جلوبندی خودرو، لنت های عقب و جلو و سیم کلاج را کوتاه می کنند، خصوصاً اگر راننده ای از وجود این مانع ها اطلاع نداشته باشد. یک کارشناس راه سازی می گوید: در ضوابط راهسازی، علاوه بر فرهنگ سازی، باید به وسیله چراغ راهنما، خط عابر پیاده، پل عابر پیاده و تابلوهای راهنمایی و رانندگی، راننده و شهروند را نسبت به نحوه رفتار درآن معبر آگاه کنند و نمی توان خلاء موجود را با نصب سرعت گیر، پر کرد. ضمناً حتی در محل های نصب موانع، علامتی که راننده را متوجه مانع کند، وجود ندارد. درست نیست که این سرعت گیرها بی حساب و کتاب باشد و از نظر نصب کنندگان فرق نکند که خیابان اصلی باشد یا فرعی، بلوار باشد یا اتوبان، کوچه باشد یا دهانه پل، در حالی که رعایت محل نصب و اصلاً ضرورت این کار از ابتدایی ترین ضوابط و الزامات مقررات شهری است.

برچسب ها : سرعت گیر غیرمجاز اهواز خوزستان