شماره خبر : 27779
منتشر شده در مورخ : ۷ آذر ۱۴۰۲
ساعت : 13:35
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان: ذخیره سازی کالاهای اساسی در خوزستان به بیش از ۵۳۱ هزار تن رسیده است

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان: ذخیره سازی کالاهای اساسی در خوزستان به بیش از ۵۳۱ هزار تن رسیده است

 

 مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت: ۵۳۱ هزار و ۷۸۰ تن کالای اساسی در انبارهای استان ذخیره سازی شده و مشکلی در تامین اینگونه کالاها وجود ندارد.

امید جهان‌نژادیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: از این میزان کالای اساسی ۵۲۵ هزار و ۵۷۹ تن گندم معمولی داخلی، ۲۹۸ تن گندم وارداتی در انبار کارخانجات و ۴۰۳ تن برنج خارجی در انبارهای اهواز است که این میزان کالای اساسی مربوط به مصرف استان است.

وی گفت: همچنین پنج هزار و ۵۰۰ تن شکر سفید در انبارهای استان برای مصرف کل کشور ذخیره سازی شده است.

جهان‌نژادیان ادامه داد: خوشبختانه با تمهیدات و برنامه ریزی‌های انجام شده در تامین کالای اساسی مورد نیاز استان هیچگونه مشکلی وجود ندارد و در صورت نیاز کالای اساسی در استان و یا کشور عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به کالای اساسی ذخیره شده در بندر راهبردی امام خمینی (ره) استان ادامه داد: در مجموع ۶۶۱ هزار و ۲۰۰ تن کالای اساسی در انبارهای این بندر ذخیره سازی شده است.

جهان‌نژادیان اظهار کرد: ۵۰۷ هزار تن گندم وارداتی، ۲۶ هزار و ۲۰۰ تن برنج وارداتی و ۱۲۸ تن روغن خام وارداتی در این بندر ذخیره سازی شده است.

بندر امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان یکی از بنادر مهم کشور در امر صادرات و واردات کالاهای اساسی است، سال گذشته حدود ۴۳ میلیون تن انواع کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن کالای اساسی بود، این منطقه ویژه تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است.

همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد.

برچسب ها : کالای اساسی بندرامام خمینی خوزستان