شماره خبر : 27430
منتشر شده در مورخ : ۲۶ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 17:40
راوی گفت: مدیران پروازی خانواده هایشان را به استان نمی آورند، با پول اداره هم به تهران می روند

راوی گفت: مدیران پروازی خانواده هایشان را به استان نمی آورند، با پول اداره هم به تهران می روند


آیت ا... حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، علت کوتاهی برخی از شرکت های پتروشیمی در کمک به شهرستان بندر ماهشهر را وجود مدیران پروازی دانسته که به منطقه دلبستگی ندارند. به گفته ایشان، از حدود 30 شرکت پتروشیمی حاضر در ماهشهر، 28 شرکت توسط مدیران پروازی اداره می شوند، مدیرانی که از جیب مردم محروم خوزستان در حال تردد بین پایتخت و جنوب هستند و خانواده آنها در بهترین مناطق تهران ساکن هستند و حاضر نیستند خانواده خود را در جنوب اسکان دهند.
حرف به جائی است که شایسته است به آن رسیدگی می‌شود، اما حساب این است که مدیران پروازی به پتروشیمی‌ها خلاصه نمی شوند و در بین مدیران دستگاه‌های استان هم، داریم مدیرانی که حاضر نیستند خانواده خود را به استان بیاورند و آخر هر هفته با هزینه اداره مربوطه به تهران می روند، ضمن این که بهانه ای پیدا می کنند، مثلاً برای شرکت در جلسات، که مشمول دریافت حق ماموریت هم بشوند. انتظار این است در استانی که یک فرماندار یا بخشدار حتما باید در منطقه خدمتش با خانواده اش ساکن باشد، این شرط برای مدیران کل یا سرپرستان نامحدود هم برقرار باشد و تبعیضی قائل نشوند.
جدال لفظی اعضای شورای شهر به نفع عوامل تفرقه انداز و به ضرر مردم شهر است
همان طور که انتظار می رفت، سخنرانی نایب رئیس شورای شهر اهواز علیه رئیس سابق این شورا که اتهاماتی به وی وارد کرد، موجب شد که این کار به دادن جوابیه بکشد و به این ترتیب، این رشته سر دراز دارد و باید مدت ها وقت شورا به این جدل هائی که جز اتلاف وقت شورا که متعلق به مردم است، سود دیگری نخواهد داشت بگذرد چرا که مسائل مربوط به تخلف های اعضای شورا را می شود از راه‌های قانونی پی گیری کرد چون نیازمند ارائه استنادهای مربوطه و رسیدگی به موارد عنوان شده دارد.
واقعاً مردم به آقایان رای داده اند که شاهد جر و بحث ها و افشای تخلفات یکدیگر در شورا باشند یا به مسائل شهری برسند؟ وظایف شورای شهر و اعضای آن غیر از این مناقشات و اتلاف وقت هاست. آنها حدود 30 بند وظیفه دارند که باید سعی در اجرای آنها داشته باشند و همین ترک فعل ها و پرداختن به حواشی مانع کارآمد شدن شورا شده است.
ضمناً شورا باید طوری مدیریت شود که هر کدام از آن ها وظیفه داشته باشند گوشه ای از مسائل شهری را عهده دار و این به اصطلاح کلانشهر را از خمودگی و رکود کاری نجات دهند.
نباید اجازه داد جلسات شورا به شکل موجود برگزار و تمام وقت یا بیشتر زمان تشکیل جلسات به مسائل غیر کاری بگذرد. حاکم شدن چنین فضائی باعث می شود که عوامل تفرقه انداز نهایت بهره برداری را از این غفلت شورا ببرند و اعضای شورا از انجام وظایف خود دور شوند. همان طور که پیش از این یادآور شدیم، هیات های حل اختلاف و رسیدگی به تخلفات شوراها وجود دارد که اعضا اگر مواردی از این دست دارند باید به آنها متوسل و طرح موضوع کنند و بگذارند شورا به وظایف اصلی خود عمل کند، در غیر این صورت و با ادامه چنین روالی، چه بسا شورا تا مرز انحلال پیش برود چرا که هر تشکلی که افراد آن همدل و همسو نباشند، محکوم به شکست است.
از ما گفتن.
اجرای تئاتر آرش، روایتی دیگر و حاشیه ای بر کمبود سالن نمایش تئاتر در اهواز
توفیقی دست داد تا تاتر <آرش، روایتی دیگر> براساس نوشته ی بهرام بیضائی، بازخوانی و کارگردانی سید صادق فاضلی را که هفته گذشته در تالار آفتاب اجرا شد، تماشا کنم. می دانیم که نمایشنامه آرش نوشته بهرام بیضائی با تمام متون و روایت هایی که تاکنون پیرامون اسطوره آرش کمانگیر نوشته یا سروده شده متفاوت است.  ‌
<آرش روایتی دیگر> روایت بهرام بیضائی است اما سید صادق فاضلی با چیره دستی، یک داستان زمان حال را با آن تلفیق کرده و به عبارتی این نمایش، روایت دیگری است از نمایشنامه آرش بیضائی که توسط گروه تئاتر زهور به کارگردانی سید صادق فلاضلی اجرا شد و مورد استقبال تئاتر دوستان قرار گرفت.
در حاشیه اجرای این تاتر بد نیست گریزی به کمبود محل اجرای تئاتر در کلانشهر اهواز داشته باشیم. می دانیم که تالار آفتاب تنها محلی است برای برگزاری نمایشنامه ها و یکی از عواملی که خیلی از این برنامه ها استقبال نمی شود، بعد مسافت و دوری تالار از مرکز شهر است. فکرش را بکنید خانواده ای که خودرو شخصی ندارد، برای رفت و آمد چقدر باید هزینه وسیله نقلیه ( اسنپ یا آژانس) بدهد، هزینه تهیه بلیط هم جای خود دارد و چنین وضعیتی، ضرورت وجود یک تالار نمایش در شهر را بیش از پیش محسوس می کند. یادش به خیر زمانی در سینما دنیای اهواز واقع در خیابان امام فعلی، تئاتر هم اجرا می شد که خیلی طرفدار داشت. بعد از انقلاب این سینما به پاساژ تبدیل شد. سینما آپادانا هم تعطیل و سینما کارون هم که ثارا... فعلی شد و خلاصه چند سینما که می شد بعضی از آنها به تالار و نماش تئاتر تبدیل شود، تعطیل شدند، حال هم شنیدیم سینما قدس در خیابان امام، پارچه فروشی شده است. جا دارد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نمایش تئاتر در اهواز را با اضافه کردن لااقل یک سالن در شهر زنده کند یا لااقل با همکاری شهرداری اهواز امکاناتی برای تردد در مسیر تالار آفتاب که هزینه کمتری داشته باشد، فراهم کند.
البته تالار آفتاب هم آن تالار سابق نیست، خصوصاً محوطه بیرونی آن که بیشتر شبیه یک پایانه معمولی شده با دیواری دلگیر.
چرا ذرت های دورریز سر از کارخانه تولید خوراک دام در آورده؟
مدیر عامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفته در پرورش طیور، خوراک فرموله (غذاهایی که براساس تعدادی مواد تشکیل شده اند) مساله مهمی است تا احتیاجات غذایی موجود مصرف کننده تامین شود. وی با گلایه یادآور شده که چرا برخی ذرت های دور ریز به عنوان مصرف کارخانه برای کارخانجات تولید خوراک دام و طیور ارسال میشود، در حالی که اگر محصولی دچار مشکل است باید از چرخه مصرف خارج شود و تولید محصول مرغوب با مواد اولیه مرغوب، شدنی است.

برچسب ها : كارخانه تولید خوراك دام كلانشهر اهواز سینما خوزستان