شماره خبر : 27345
منتشر شده در مورخ : ۲۲ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 18:23
راوی گفت: شرکت نفت برای رفع آلودگی در برومی اعلام آمادگی کرد، شهرداری استفاده کند/مشکل نان اهواز فقط سبوس دار شدن نیست، باید قابل خوردن باشد

راوی گفت: شرکت نفت برای رفع آلودگی در برومی اعلام آمادگی کرد، شهرداری استفاده کند/مشکل نان اهواز فقط سبوس دار شدن نیست، باید قابل خوردن باشد


شهرداری اهواز همواره مدعی است که در قضیه آلودگی منطقه برومی که محل دفن زباله هاست، شرکت نفت همکاری نمی کند، در حالی که زمین ها در مالکیت نفتی هاست. حالا رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی نفت خیز جنوب این ادعا را رد کرده و مدعی شده که میزان استحصال مناطق نفت خیز جنوب از سایت برومی فقط 20 درصد است اما به دلیل این که تنها مسیرهای موجود در این منطقه، مسیرهای ارتباطی بین چاه ها و تاسیسات نفت و وجود گیت های حراست در این مسیرهاست، برای برخی تصور شده تمام سایت متعلق به نفت است که صحیح نیست. وی وضعیت کنونی سایت برومی را نتیجه عملکرد شهرداران سابق اهواز دانست و معتقد است  مدیران کنونی شهرداری اهواز باید برای این مساله چاره جوئی کنند، نفت جنوب هم در راستای مسئولیت های اجتماعی، حاضر به همکاری کامل با مجموعه شهرداری اهواز است. وی آتش سوزی در سایت آلوده منطقه برومی را ناشی از میان رفتن رویه های خاک و متصاعد شدن گاز متان دانست که در اثر گرما و اشعه خورشید مشتعل و باعث ایجاد دود و آلودگی در منطقه می شود.
تخلف فقط گرانفروشی نیست، کم فروشی هم خیلی رایج شده  ‌
مدیر کل تعزیرات حکومتی خوزستان خبر داده که از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 811 فقره پرونده در این زمینه مورد رسیدگی قرار گرفته و متخلفان به پرداخت 59 میلیارد و 625 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده اند.
مسلماً تمام تخلفات فروشندگان، در گرانفروشی خلاصه نمی شود و کم فروشی هم در میان آنها رایج است، خصوصاً دستفروشها که در باره ترازوهای بعضی از آنها حرف و حدیث های زیادی می زنند  و پیشنهاد این است که بازرسان، ترازوها را هم بررسی کنند. مردم هم باید متوجه این موضوع باشند که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و هر جا قیمت ها پائین تر است، گذشته از کیفیت، باید حواسشان به وزن هم باشد تا اجحافی به آن ها نشود.
برخی مشخصات که داوطلبان نمایندگی باید دارا باشند
این طور که رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داده، از مجموع 24 هزار و 982 نفری که برای انتخابات مجلس ثبت نام کردند، 14 درصد عدم تایید و 14 درصد عدم احراز گرفته اند که از این میزان ( عدم تایید و عدم احراز) 30 درصد مدارک کافی ارائه نداده اند. از نکات قابل توجه این که 13 نماینده فعلی مجلس رد صلاحیت شده اند. دیگر این که سه نماینده فعلی تبریز یعنی احمد علیرضا بیگی، پزشکیان و منادی سفیدان تایید نشده اند.
داوطلبان این دوره باید یک پرسشنامه براساس تبصره 3 ماده 53 قانون انتخابات حاوی اطلاعات شخصی و خانوادگی و سوابق علمی، شغلی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی مربوط به خود را پر می کردند. به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، همچنین پنج سال سابقه داوطلب باید به صورت فایل پی، دی، اف در سامانه درج و هرگونه فعالیت اجرایی، آموزشی، پژوهشی و یا قضائی فرد می تواند در این پنج سال بیاید. در پرسشنامه همچنین موارد در باره سوابق رسانه ای یا فعالیت داوطلب در فضای مجازی باید تکمیل می شد و مشخصات و جزئیات این فعالیت ها درج شود. اگر فرد دارای محکومیت های کیفری و دعاوی حقوقی باشد، توضیحاتی در باره نتیجه و فرآیندهای طی شده در دستگاه قضائی از داوطلب خواسته شده است.
از ثبت نامی های انتخاباتی استان چه خبر؟
شنیدنی ها حاکی است که سه نماینده فعلی اهواز توسط هیئت اجرائی، احراز صلاحیت شده اند. همچنین در حوزه انتخابیه اهواز، تعدادی چهره های شناخته شده قدیمی احراز صلاحیت شده اند، اما دو تن از نمایندگان فعلی استان صلاحیتشان احراز نشده اند. برخی از نمایندگان ادوار گذشته استان هم در میان احراز نشدگان صلاحیت ها هستند. نمایندگان فعلی استان در مجلس، اگر طالب رای مردم هستند باید در مدتی که تا برگزاری انتخابات (اسفند ماه) باقی مانده، مقداری خود را نشان دهند چون در چهار سال گذشته، عملکرد درخشانی از خود نشان نداده اند. البته آنها هم که دوباره ثبت نام کرده اند، سوابق قابل توجهی نداشته اند و باید دید برنامه آن ها برای دوره بعد در صورت موفق شدن، چیست؟ 
از دیگر خبرهای انتخاباتی استان این که، در حوزه انتخابیه بندر ماهشهر 50 داوطلب انتخابات مجلس دوازدهم ثبت نام کردند که تمام آن ها توسط هیئت اجرائی، احراز صلاحیت شدند که نام حیات مقدم استاندار اسبق هم در میان داوطلبان نمایندگی از ماهشهر دیده می شود. دیگر این که جلیل مختار نماینده فعلی آبادان هم گفته بدون هیچ دلیلی رد صلاحیت شده ام.
مشکل نان اهواز فقط سبوس دار شدن نیست، باید قابل خوردن باشد
مدیر کل غله استان در حاشیه مراسم صبحانه کامل در مدرسه دخترانه شاهد رضوان اهواز هدف از برگزاری این مراسم را آشنائی دانش آموزان و خانواده ها با ویژگی های نان خوب و کامل عنوان کرده و گفته : با توجه به فواید نان سبوس دار در نظر داریم کارخانه های نان و واحدهای خبازی استان به تولید هر چه بیشتر نان سبوس دار بپردازند و با تولید این نوع نان، سلامتی مردم را به ارمغان بیاورند.  ‌
ببینیم و تعریف کنیم. البته مشکل اصلی نان در اهواز نحوه پخت آن است که بعد از سرد شدن یا یک روز بعد مثل لاستیک می شود و خوردن آن، دندان تیز می خواهد و ضایعات آن هم زیاد است.
ادارات که بخاطر هوا تعطیل نمی شوند خانم های شاغل بچه دار، گرفتارند
وقتی مدارس و مهد کودک ها و پیش دبستانی ها به خاطر آلودگی هوا تعطیل می شوند، به همان نسبت که بچه ها خوشحال می شوند، مادران شاغل ناراحت و گرفتار می شوند که بچه ها را چه کنند و اگر فامیل نزدیکی نداشته باشند که بچه را آنجا ببرند، نمی دانند تکلیفشان چیست و بهتر است ادارات برای این شاغلین خود فکری بکنند. مثلاً مرخصی بدون احتساب آن قائل شوند، چون اگر از ناچاری بچه را با خود به ادارات ببرند، تعطیلی مدارس، فایده ندارد.

برچسب ها : سخنگوی ستاد انتخابات كشور گرانفروشی شركت نفت