شماره خبر : 27312
منتشر شده در مورخ : ۲۱ آبان ۱۴۰۲
ساعت : 20:12
راوی گفت: اگر فرمانداری به وظیفه اش عمل نمی کند، چه باید کرد؟

راوی گفت: اگر فرمانداری به وظیفه اش عمل نمی کند، چه باید کرد؟


استاندار خوزستان گفته : < وظیفه اصلی فرماندار و دیگر دست اندرکاران، ساماندهی مسافران شخصی است.>
کاش استاندار سری به اول نادری، محل تجمع و ایستگاه تاکسی ها و مسافربران شخصی و همچنین چهار راه امام و میدان های شهر می زد تا متوجه شود نه تنها بحث ساماندهی در کار نیست بلکه وضعیت این محل ها و نحوه جا به جائی مسافران بسیار بد است، خصوصاً شب ها هم هیچ نظمی ندارند و راه ورود به خیابان خسروی بسته می شود، هم کرایه های بالاتر از روز دریافت می کنند. آیا بهتر نیست اگر فرمانداری به این وظیفه اش که استاندار به آن تاکید دارد، عمل نمی کند، برخورد شود؟ 
ببینید تفاوت دو کلانشهر از کجا تا به کجاست؟ !
هیات داوران انجمن بین المللی تونل، متشکل از 18 نفر از 16 کشور که دارای 78 کشور عضو است، پروژه خط 2 قطار شهری کلانشهر شیراز را در رقابت با 54 پروژه از سراسر دنیا، به عنوان یکی از سه پروژه برتر این رقابت در سال 2023 میلادی معرفی کرد. دو پروژه دیگر برتر، از کشورهای چین و کاناداست.
این انتخاب گر چه یک افتخار ملی به حساب می آید، اما از طرفی دلمان از این بابت سوخت که چقدر از نظر اجرای پروژه های بزرگ کلانشهر اهواز در فقر آن ها قرار دارد و دیگران چقدر جلوتر هستند.
یکماه باید آب هدر برود تا شهرداری مجوز تعمیر لوله شکسته را بدهد!
یکی از شهروندان اهواز به راوی گفت مدتی است لوله جلوی خانه که تعمیر آن وظیفه شرکت آبفاست شکسته و آب هدر می رود. به 123 آبفا اطلاع داده ایم، می گویند یکماه طول می کشد که شهرداری مجوز حفاری بدهد و تا این مجوز داده نشود هیچ کاری از شرکت ساخته نیست. یعنی چه؟ این همه به مردم می گویند در مصرف آب صرفه جوئی کنید، آن وقت اصلاً برایشان مهم نیست که یکماه ( اگر بیشتر طول نکشد) لوله شکسته باعث هدر رفتن آب شود و برای تعمیر آن اقدامی نشود، چه باید کرد؟ آدرس موجود است.
میزها بقا ندارند، وعده دور به مردم ندهید
پیش از این در پی اعلام زمان بهره برداری پروژه قطار شهری از طرف برخی اعضای شورا یا معاونین شهرداری، راوی عنوان کرد که با توجه به بی ثباتی جایگاه ها، بهتر است آقایان وعده دو سال بعد و بیشتر به مردم ندهند چون معلوم نیست تا آن زمان گوینده خبر، سرجایش باشد و دیدیم که شاهد از راه رسید و در یک چشم بر هم زدن چندین مدیر و معاون شهرداری تغییر کردند و معلوم نیست که این اتفاق باز هم تکرار نشود، بنابراین بهتر است همه به خصوص مدیران، دور اندیش باشند و قول هایی که خودشان هم به عملی شدن آن ها مطمئن نیستند، ندهند.
قبل از تعیین تکلیف برای صنایع آلاینده با آنها توافق کنید
بارها یادآور شده ایم که مدیران بهتر است به جای گفتن <باید> ها و تعیین تکلیف برای شرکت ها و واحدهای بزرگ، به اقدامات عملی و آنچه که قادرند برای بهبود وضع استان انجام دهند بیاندیشند یا در این باره سخن بگویند. مثلاً معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفته < باید ساز و کاری فراهم شود تا صنایع آلاینده <مکلف> به پرداخت هزینه درمان بیماران تنفسی باشند.> وی مخاطرات زیست محیطی را عامل مهاجرت 70 درصد نخبگان استان می داند.
واقعاً در حالی که صنایع آلاینده حاضر نیستند تجهیزات رفع آلایندگی خریداری و نصب کنند و عوارض تعیین شده در قانون را در این باره پرداخت نمی کنند یا قطره چکانی می دهند، چطور از آنها می خواهید هزینه درمان بیماران تنفسی را بپردازند و اصلاً گوشی بدهکار این مطالب است؟ ضمناً چنانچه راهکاری در هر زمینه، به خصوص مسائل زیست محیطی دارید، بهتر نیست ابتدا موارد را با مسئولان مربوطه در میان بگذارید و اگر توانستید توافقی بکنید نتیجه را اطلاع رسانی کنید؟ 
زلزله با ریشتر بالا در شهرداری اهواز!
شاید به خاطر داشته باشید که پس از سفر رئیس جمهور به خوزستان قرار بود 15 مدیر استان که گفته شده بود کم کار یا ضعیف اند، بر کنار شوند که هرگز چنین اتفاقی رخ نداد. در عوض حالا در جلسه اخیر شورای اداری شهرداری اهواز، امینی شهردار، یکجا 13 مدیر شهرداری را تغییر داد و احکام آن ها صادر شد. تغییرات و احکام جدید شامل این معاونت ها، ادارات کل، سازمان ها و مشاورین شده است:
سید پرویز حسینی به عنوان قائم مقام شهرداری اهواز، مهدی مراد حسینی سرپرست معاونت فنی و عمرانی، حجت الاسلام جاسم موسی پور معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی، سید رشید شجاعی نژاد سرپرست شهرداری منطقه 6، پوریا رهنورد سرپرست شهرداری منطقه 5، محمد جواد جعفری سرپرست اداره کل سرمایه انسانی، مهدی داودی سرپرست اداره کل پشتیبانی، هاجر آهنجان سرپرست سازمان اتوبوسرانی، آیت حمیدی سرپرست سازمان پایانه های مسافربری، عباس نواصری سرپرست سازمان حمل و نقل و بار و مریم دغاغله مشاور بانوان شهردار اهواز.
در خبر مربوط به انتصابات جدید که از سوی پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز منتشر شده آمده است : < شهردار اهواز با صدور این احکام، تلاش برای رسیدن به اهداف شهرداری را مهم ارزیابی و سایر مدیران خاص تا برنامه های خود را در این زمینه با جدیت بیشتر عملیاتی نمایند که به نظر می رسد منظور این جمله بوده : < شهردار رسیدن به اهداف شهرداری را مهم ارزیابی و از مدیران <خواست> تا برنامه های خود را در این زمینه با جدیت عملیاتی نمایند.>
راوی به این نکته از آن جهت اشاره کرد که اگر مطلبی یا خبری اشتباهی داشته باشد، سایت ها و خبرگزاری ها آن را به همان شکل و بدون اصلاح منتشر می کنند و این موضوع به مخابره کننده خبر لطمه می زند که بجاست به این نکته توجه کنیم.

برچسب ها : فرمانداری اهواز صنایع آلاینده استاندار خوزستان