شماره خبر : 261
منتشر شده در مورخ : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰
ساعت : 5:24
خاطرات مدافعان سلامت در قالب کتاب چاپ می‌شود

انتشار فراخوان جایزه ملک الشعرای بهار در هفته آینده

خاطرات مدافعان سلامت در قالب کتاب چاپ می‌شود

مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب، از انتشار فراخوان جایزه ملک الشعرای بهار در اوایل هفته آینده خبر داد.
مصطفی راضی جلالی مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، درباره برنامه‌های این نهاد گفت: دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، روی برنامه هایش متمرکز شده است. اولین برنامه ما، برگزاری جایزه ادبی ملک الشعرای بهار است. فراخوان این رویداد فرهنگی اوایل هفته آینده منتشر می شود.
وی افزود: انجمن‌های ادبی طرح هایشان را که می‌خواهند در سال ۱۴۰۰ برگزار کنند، برای دبیرخانه جایزه ملک الشعرای بهار ارسال می‌کنند. مراحل دریافت، بررسی و اعلام برندگان این رویداد فرهنگی در فضای مجازی سپری می‌شود. موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در اجرای طرح‌های انجمن‌های ادبی چه از نظرفنی و چه مالی مشارکت می‌کند.
مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ادامه داد: نیمه اول خرداد ماه یا اواسط آن اختتامیه جشنواره ملک الشعرای بهار برگزار می‌شود. هر دوره اختتامیه این رویداد فرهنگی همزمان با برگزاری مجمع انجمن‌های ادبی برگزار می شود. امسال برگزاری مجمع به پس از پایداری شرایط شیوع کرونا در کشور موکول می‌شودِ چون برای برگزاری این مجمع باید انجمن‌های ادبی دوره هم جمع شوند. سال گذشته هم اختتامیه جایزه ملک الشعرای بهار به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد.
راضی جلالی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی می‌توان به برگزاری دوره مجازی شعر اشاره کرد. سه شنبه‌های ادبیاتی را یک هفته در میان در پایگاه‌های نقد شعر و نقد داستان برگزار می‌کنیم. آثار هنرجویان این پایگاه‌ها نقد و بررسی می‌شود. همچنین سه شب متوالی داستان کوتاه و سه شب متوالی رمان برگزار می‌کنیم. در هر شب سه نفر درباره داستان یا رمان سخنرانی می‌کنند. تلاش می‌کنیم از نویسندگان و مترجمان مطرح در این دوره‌ها استفاده کنیم. موضوع بحث این استادان تکنیک‌های نگارش داستان و رمان است.
وی ادامه داد: اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه یک وبینار بین المللی برگزار می‌کنیم. در این وبینار دو روزه تجربه‌های نویسندگان و شاعران جهان در روزگار کرونا با نویسندگان و شاعران کشورمان به اشتراک گذاشته می‌شود. تجربه زیستن در کرونا، تجربه ناموفقی در جهان نبوده است. دوره آل جلال را هم پس از ماه مبارک رمضان برگزار می کنیم. استادان این دوره‌ها در تابستان و پاییز در فضای مجازی به نویسندگان جوان آموزش می‌دهند.
مدیر دفتر گسترش شعر و ادبیات موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: قرار است خاطرات شهدای مدافع سلامت را با کمک مستندنگاران خوب کشورمان ثبت و ضبط کنیم. برای اینکه مردم بتوانند خاطرات آن‌ها را بخوانند و بشنوند. تولیدات ما در این زمینه در محور‌های مختلف تولید کتاب خواهد بود. همچنین کمیک استریپ و انیمیشن‌هایی با موضوع خاطرات شهدای مدافع سلامت برای کودکان و نوجوانان تهیه می‌کنیم.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 
 

برچسب ها : خاطرات مدافعان سلامت چاپ ملک الشعرای بهار