شماره خبر : 26018
منتشر شده در مورخ : ۸ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 7:29
جشن عاطفه ها؛ فرصتی ارزشمند برای مهربانی!

جشن عاطفه ها؛ فرصتی ارزشمند برای مهربانی!

اگرچه کمیته امداد از 15 مرداد ماه جمع آوری کمکهای مردم برای تأمین نیازمندیهای دانش آموزان نیازمند را آغاز کرده لیکن بدلیل تلاقی روزهای قبل از آغاز سال تحصیلی با ایام سوگواری خاندان رسالت علیهم السّلام، شروع برگزاری جشن عاطفه ها برای جمع آوری این  کمکها در سراسر کشور و از جمله در استانهای مخاطب روزنامه، از 4 مهر شروع شده و تا یک هفته ادامه خواهد داشت. جشن عاطفه ها، که اینک به یکی از جشنهای زیبا و پرمحتوای ایران تبدیل شده، همه ساله در استانه سال تحصیلی برپا می شود تا مردم دینمدار و سخاوتمند کشورمان با اهداء وجه نقد و یا اقلام مورد نیاز دانش آموزان، در شروع سال تحصیلی بتوانند دل دانش آموزانی را که قادر به تهیه اقلام تحصیلی مورد نیاز خود نیستند شاد کنند و مانع محرومیت آنان از تحصیل شوند. در مراسم جشن عاطفه ها که بیش از 30 سال سال از پیدایش آن می گذرد، کمکهای مردم، جمع آوری می گردد، و با توزیع این کمکها، صدها هزار نفر از آینده سازان کشور فرصت می یابند تا به تحصیلات خود ادامه داده و با برخورداری از توانمندی علمی و مهارتی بتوانند علاوه بر خودکفائی در ادارۀ زندگی خود و خانواده، در ادارۀ امور جامعه نیز نقشی فعّال داشته باشند.
جمهوری اسلامی ایران براساس آموزه های الهی، ضمن قبول واقعیت تلخ وجود فقر و گرفتاری در جامعه و برنامه ریزی  جهت فقرزدائی در قالب برنامه های توسعه به عنوان هدف اصلی خود، می کوشد تا زمینه هائی نیز فراهم کند که مردم در برابر گرفتاری دیگران بی‌تفاوت نباشند و با آمادگی و اشتیاق و تنها برای کسب رضایت الهی به حل مشکلات مقطعی همنوعان خود قیام کنند و ضمن کسب رضایت الهی، از آثار مثبت این حمایت نیز خود در دنیا و آخرت بهره مند گردند. این چنین است که شور همدلی و همکاری و حمایت از نیازمندان در کشور ما برپاست و مردم در اشکال گوناگون به حمایت مالی، عاطفی، فکری و اجتماعی از یکدیگر می پردازند و جشن عاطفه ها جلوه بسیار زیبائی از این اقدام حمایتی است، که در طی آن، مردم متدیّن و خداشناس کشورمان با انجام وظیفه ای دینی به قصد قربت و برای کسب رضای خداوند، زمینه را برای رشد و خودکفایی این آینده‌سازان فراهم می کنند و با این کار، ضمن ادای یک تکلیف دینی و اجتماعی و فراهم کردن ذخیره‌ای ارزشمند و رشدیابنده برای آخرت خود، گام موثری در کاهش آلام نیازمندان و رفع مشکلات اجتماعی و رشد جامعه برمی‌دارند.
با توجه به رشد چشمگیر حضور هموطنان خیر و نیکوکار در جشن بزرگ عاطفه ها و با توجّه به آمادگی هزاران پایگاه جمع آوری کمک ها در مدارس و اماکن عمومی، پیش‌بینی می شود که امسال نیز این جشن با استقبالی خوب از سوی هموطنانمان روبرو گردد و کمیتۀ امداد بتواند نیازهای دانش آموز تحت پوشش خود را که گفته شده بیش از 700 هزار نفرند و  در مقاطع مختلف تحصیلی قرار دارند به گونه ای تأمین نماید که این عزیزان با سرافرازی و آسودگی خیال و اعتماد بنفس سال تحصیلی جدید را طی کنند. بدیهی است که هموطنان شرکت کننده در این امر خیر علاوه برکسب رضایت پروردگار، افتخار مشارکت در یکی از مؤثّرترین و ریشه ای ترین فعالیتهای فقرزدائی را به دست خواهند آورد  و از نعمت آرامش اجتماعی حاصل از اقدام خود برخوردار خواهند شد. ان شاء ... .
موسوی زاده
 
 

برچسب ها : جشن عاطفه ها سال تحصیلی1402 انفاق حیات طیبه