شماره خبر : 26017
منتشر شده در مورخ : ۷ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 18:52
راوی گفت: عده ای به جای کار تولیدی تجارت <مو> می کنند

راوی گفت: عده ای به جای کار تولیدی تجارت <مو> می کنند


تا حالا فروش کلیه و خون فروشی و غیره را زیاد دیده و شنیده بودیم اما مدتی است فروش مو هم به این درآمدزایی برای عده ای رایج شده و تبلیغات و آگهی انواع خرید و فروش مو در فضای مجازی به چشم می خورد.
این آگهی ها با ذکر نام شهر، نوع مو و قیمت فروش مو است که شامل موی طبیعی، موی بدون رنگ، و حتی موی طبیعی دختربچه است که آگهی دهنده ها، آنها را بدون داشتن هیچ دغدغه ای تبلیغ و آگهی می کنند و ظاهراً کار تازه ای نیست و تجارت مو در یک دهه گذشته رشد قابل توجهی داشته و به واسطه خطرات بهداشتی و درمانی، می طلبد که وزارت بهداشت برنامه ای برای نظارت بر این روند طراحی و اجرا کند و اگر این روند بدون هر گونه کنترلی پیش رود، تشویقی است برای صاحبان ثروت که به جای سرمایه گذاری بر روی تولید و کار آفرینی، به سمت کسب و کارهائی که نیاز به فعالیت و ریسک ندارد بروند و از این راه ثروت اندوزی می کنند.
تغذیه ناسالم به سالمندی جامعه شتاب می دهد
آمارهای سازمان ملل نشان می دهد که : در سال 2050، افراد مسن 35 درصد از جمعیت اروپا، 28 درصد آمریکای شمالی، 25 درصد آمریکای لاتین و حوزه کارائیب، 24 درصد آسیا، 23 درصد اقیانوسیه و 9 درصد آفریقا را تشکیل می دهند و این روند در کشور ما هم ایجاد شده و نیازمند تدبیر است.
عوامل زیادی برای افزیش سالمندی و سالخوردگی وجود دارد اما یکی از مهمترین آن نقش تغذیه است، چرا که توجه به تغذیه سالمندان به دلیل تغییر نیازهای تغذیه اهمیت فراوان دارد و رعایت تغذیه صحیح سالمندان سبب می شود فرد سال های عمر خود را با سلامت و نشاط طی کند که البته این مهم در کشور ما با تغذیه مرغ و ماهی هورمونی به دست نمی آید. نگاهی به گردشگران مسنی که به ایران می آیند نشان می دهد، از جوانان ما شاداب ترند که دلیل عمده آن تغذیه سالم آنهاست.
خبرخوش مدیر کل راه و شهرسازی استان برای تحقق بازآفرینی شهری در خوزستان  ‌
مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان معتقد است مناطقی که در خوزستان نیازمند خدمات بازآفرینی شهری است نسبت به دیگر استان های کشور بسیار وسیع تر است.
به گفته بیات منش حدود 16 هزار هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد شهری شامل سکونت گاه های غیر ایمن در خوزستان وجود دارد که بهبود بخشیدن وضعیت آن ها، نیازمند کار جهادی است. وی اما خبر خوشی هم در این باره داد مبنی بر این که در بودجه امسال، ظرفیت بودجه ای فصل 11 بازآفرینی شامل استان خوزستان شده است و می توانیم بر روی این بودجه حساب کنیم و با برنامه ریزی نسبت به بازآفرینی شهری بافت های فرسوده در شهرهای مختلف خوزستان اقدام کنیم. به اعتقاد بیات منش حوزه بازآفرینی شهری خوزستان نسبت به کشور نیازمند کار بیشتر و انسجام بخشی بیشتری است تا بتوان شاهد وضعیت مطلوبی در این خصوص بود.
بازآفرینی شهری، سیاستی است که وزارت راه و شهرسازی برای بهبود مناطق بی رونق شهری و حرکت به سمت فعالیت‌های خلاق فرهنگی آنها در پیش گرفته و شامل طرحها و برنامه های بازآفرینی شهری پایدار در چارچوب طرح های توسعه شهری است و در آن ها پروژه های مسکن براساس اصول کلی لازم، تعریف شده است که اجرای آنها و تحقق اهداف مورد نظر، نیازمند سپردن کار به افراد با تجربه و مجهز به علم روز است.
آمار کودکان اوتیسمی در خوزستان  ‌
بنا به اعلام معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی خوزستان، طبق آخرین آمار ثبت شده در بانک اطلاعات این سازمان، یک هزار و 860 کودک مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در خوزستان شناسائی شده اند.
استان خوزستان دارای 9 پایگاه فعال غربالگری اختلال طیف اوتیسم در شهرستان های اندیمشک، ماهشهر، امیدیه، دزفول، باوی، بهبهان، شوش و 2 پایگاه در اهواز است.  ‌
خدمات توانبخشی، آموزشی، کار درمانی و روانشناسی در قالب مراکز روزانه آموزشی و توانبخشی از سوی اداره کل بهزیستی خوزستان به مبتلایان اوتیسم ارائه می شود. اوتیسم یکی از بیماری هایی است که بیشتر در کودکی تشخیص داده می شود و درمان ندارد اما می توان برای بهبود کودکان مبتلا به این بیماری، از روش های درمانی مختلفی استفاده کرد. اوتیسم در پسران 4 برابر دختران است و علائم آن بین 12 تا 24 ماهگی کودک مشهود است. علت دقیق اوتیسم ناشناخته است، با این حال پزشکان، این نشانه ها و عوامل را موثر در این بیماری می دانند : سابقه خانوادگی، مسائل ژنتیکی، فرزند آوری در سنین بالا، وزن کم هنگام تولد و قرار گرفتن جنین در معرض برخی داروها.
مسئولان برای جبران کوتاهی ها در مسایل بازگشائی مدارس، شتاب کنند چرا پاسخگو نیستید؟
امسال گویا در خصوص مسائل آموزشی چه از طرف وزارت آموزش و پرورش و نواحی آن و چه از سوی سایر دستگاه ها آمادگی لازم همزمان با بازگشائی مدارس وجود ندارد و شاهد هستیم حتی سرویس های مدارس هم نامرتب یا اصلاً برنامه ریزی نشده اند. چند روز بعد از مهرماه، تازه مسئولان کمیته امداد فراخوان داده اند که خیران کمک های خود را برای لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت واریز کنند که این کار باید زودتر انجام می شد. مشکلات ثبت نام این دانش آموزان در مدارس دولتی هم پابرجاست و برای ثبت نام هر دانش آموز دو میلیون تومان مطالبه می کنند که خانواده های ضعیف یا فاقد سرپرست توان پرداخت ندارند. دبیرستان ها هم مطالبه 4 میلیون برای ثبت نام می کنند این در حالی است که بعضی از این خانواده ها چند فرزند مدرسه ای دارند و نمی دانند چه کنند. هنرستانهای دولتی هم می گویند جا نداریم و شاید بعضی از آنها با 4 میلیون ثبت نام کنند.
مسئولان آموزش و پرورش استان هم پاسخگو نیستند.

برچسب ها : مدیر كل راه و شهرسازی خوزستان خدمات بازآفرینی شهری كار آفرینی