شماره خبر : 25982
منتشر شده در مورخ : ۶ مهر ۱۴۰۲
ساعت : 10:6
وحدت؛ نسخهِ حیاتبخش جهان اسلام!

وحدت؛ نسخهِ حیاتبخش جهان اسلام!


روزی چون امروز؛ 12 ربیع الاوّل را اکثر برادران اهل تسنّن سالروز میلاد با سعادت نبی گرامی اسلام صلی ... علیه و آله وسلّم میدانند، امّا اکثر شیعیان بر روز 17 ربیع الاوّل به عنوان روز میلاد آن حضرت تأکید دارند و این اختلاف نظر را رهبر کبیر انقلاب رحمت ... علیه در ابتکاری بی نظیر با نامگذاری این فاصله به نام هفته وحدت توانست به یکی از عوامل وحدت آفرین تبدیل کند تا با این وحدت، جهان اسلام بتواند توطئه های تفرقه آفرین دشمنان اسلام را خنثی کند.
شواهد فراوانی وجود دارد که نشان می‌دهد مسأله وحدت اسلامی قبل از انقلاب نیز مورد توجه رهبر کبیر انقلاب اسلامی بوده است و بر همین اساس پس از پیروزی انقلاب، ایشان با ابتکارات متعددی همچون تعیین روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان "روز قدس" و نامگذاری روزهای بین دو روایت شیعیان و اهل تسنن در مورد تولّد رسول گرامی اسلام صلّی ... علیه و آله و سلّم به عنوان «هفته وحدت»، مسیرهای روشن و جدیدی را جهت تحقّق وحدت مسلمانان ترسیم نمودند که آثار و برکات آن در طول این سال‌ها در تمام کشورهای اسلامی قابل مشاهده است.
مستکبران و استعمارگران غربی برای غارت منابع و سرمایه های کشورهای اسلامی دهها سال  از سیاست تفرقه و تضعیف مسلمانان بهره گرفته اند و با فرقه سازی و درشتنمائی اختلافات جزئی بین مذاهب اسلامی، مانع شکل گیری وحدت سیاسی جوامع اسلامی و استقلال و پیشرفت مسلمانان می شدند، امّا با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و وزش نسیم بیداری اسلامی، اندیشه نهضت بازگشت به هویّت الهی و تقریب مذاهب اسلامی بوجود آمد و ایران اسلامی منادی وحدت و استقلال کشورهای اسلامی شد واینک همه ساله در این هفته ندای وحدت از سراسر جهان اسلام به گوش می رسد و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ایران، با دعوت از صدها نفر از علما و اندیشمندان برجسته شیعه و سنی  از سراسر جهان، ضمن بررسی مسائل و مشکلات جهان اسلام، راههای گسترش وحدت اسلامی و بهره گیری از ظرفیتهای این وحدت را برای حل مشکلات امّت اسلامی جستجو می کند.
با اینهمه دشمنان طمّاع نیز از سیاستهای خود عقب ننشسته اند و به این آسانی حاضر نیستند از غارتگری دهها ساله خود از کشورهای اسلامی دست بردارند و لذا با خلق فرقه های جدید و تجهیز و تحریک گروههای منحرف قدرت طلب و دنیا پرست می کوشند تا اهداف تفرقه افکنانه خود را در کشورهای اسلامی دنبال کنند، همچنانکه در بین اهل سنت گروههای تکفیری-تروریستی را فعّال می کنند و در بین شیعیان نیز امثال شیرازیها و یاسر حبیب ها و الهیاریها را مستقیماً یا غیرمستقیم تقویت می کنند تا با پاشیدن بذر وحشت و کینه و دمیدن بر آتش اختلافات در بین جوامع اسلامی مانع به ثمر رسیدن تلاشهای وحدت بخش علمای اسلام شوند، امّا
مسلمانان که راه نجات خود را در بازگشت به هویت اسلامی یافته اند، با چنگ زدن به ریسمان الهی و تمرکز بر آموزه های وحدت آفرین دینی حول محور برپائی مراسم هفته وحدت، می کوشند تا راه هر گونه تفرقه انگیزی و اختلاف افکنی را مسدود کرده و با گسترش و عمق بخشی به وحدت ملّتهای مسلمان و سایر ملّتها، زمینه ساز تحققِ جهانی عاری از ظلم و ستم باشند.  ان شاء ... .
هفته وحدت را به مسلمین جهان تبریک می گوئیم و وحدت مسلمانان و سایر حقیقت طلبان عالم را در سایه مکتب نجاتبخش اسلام از خداوند بزرگ خواستاریم.
موسوی زاده

 

برچسب ها : جهان اسلام وحدت هفته وحدت میلاد پیامبر