شماره خبر : 2009
منتشر شده در مورخ : ۷ خرداد ۱۴۰۰
ساعت : 23:53
رقابت برنامه ها در جلب آراء مردم!

رقابت برنامه ها در جلب آراء مردم!

براساس تقویم انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، زمان تبلیغات رسمی نامزدها از روز گذشته آغاز شده و آنان تا 26 خرداد جمعاً به مدّت بیست روز فرصت دارند تا با ارائه برنامه ها، کارآمدی خود را به مردم اثبات کنند.
 ‌از آنجا که در این دوره، تبلیغات چهره به چهره به دلیل شرایط کرونائی، میسّر نیست لذا با ابتکار صدا و سیما طوری برنامه ریزی شده که تمام نامزدها بتوانند بطور مساوی و با استفاده از شیوه های گوناگون از طریق این رسانه ملّی خود و برنامه های خود را معرّفی کنند و بنظر می رسد که این شیوه تبلیغات بتواند در معرّفی گسترده نامزدها بسیار مᅣثّر و در شناخت و انتخاب اصلح یاری رسان مردم باشد، زیرا در دوره های گذشته با آزادی عمل در انتخاب شیوه تبلیغات و بخصوص تبلیغات چهره به چهره، نامزدها غالباً تلاش داشتند تا به جای توجّه به مطالبات منطقی مردم و ارائه برنامه هائی روشن و قابل اجرا، که به شدّت تعهّدآور است، به تحریک احساسات مردم بپردازند و با کلّی گوئی، دادن شعارهای ظاهر فریب و احیاناً ارائه برنامه های سطحی آنها را از مطالبات اصلی و منطقی خود غافل نموده، تنها با اقناع عاطفی، آراء مردم را به سوی خود جذب کنند. ولی رشد آگاهی‌های سیاسی و اجتماعی و تکامل مطالبات مردم، کار نامزدهای انتخاباتی را در جلب آرا رای دهندگان مشکل تر، والبته امکان انتخاب اصلح را برای مردم بیشتر و عملی تر کرده است.  ‌
اینک در آستانه انتخابات سیزدهم دوره ریاست جمهوری و با تجربه برگزاری حدود 40 انتخابات در کشور و در حالی که مردم در اوج رشد سیاسی و اجتماعی خود قرار دارند و جریان تبلیغات نامزها را با دقّت زیر نظر دارند، ملاحظه می شود که خواست اصلی مردم پرهیز نامزدها از دادن شعارهای غیر عملی و ارائه برنامه ای مدوّن، عملی و شفّاف و معرّفی توانائیهای دستیاران خود ‌است، که انتظاری کاملاً منطقی است و با توجّه به فرا رسیدن زمان قانونی و رسمی تبلیغات و فرصت بسیار خوبی و موسّعی که توسط صدا و سیما فراهم شده، امید می رود که داوطلبان به جای کلی گویی، فرافکنی، تحریک احساسات و طفره رفتن از ارائه برنامه ای واقعی و شفّاف، به انتظار منطقی مردم در ارائه برنامه عملیّاتی خود و معرفی همراهانی که توانائی اجرای این برنامه را دارند، پاسخ دهند و مردم نیز با در نظر گرفتن رهنمود رهبر دوراندیش انقلاب که فرمود: "انتخابات یک روز است ولی اثر نتیجه آن سالها  برزندگی مردم سایه افکن خواهد بود.... " با دقت لازم و در صورت لزوم با مشورت صاحب نظران و افراد مورد اعتماد کوشش کنند که در این دوره حقیقتاً اصلح واقعی را شناسائی و انتخاب کنند تا بفضل الهی با واگذاری اداره امور کشور به صالحان، عقب ماندگیها در این بخش نیز جبران شده و آنچه شایسته این ملّت و کشور است رقم بخورد. ان شاء ... .
موسوی زاده
1400/03/08

برچسب ها : رقابت برنامه ها در جلب آراء مردم! انتخابات1400 انتخابات سیزدهم دوره ریاست جمهوری