شماره خبر : 18530
منتشر شده در مورخ : ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 17:59
جشنواره آئین های بومی محلی نوروزی در بیشه عقیلی

جشنواره آئین های بومی محلی نوروزی در بیشه عقیلی



 جشنواره آئین های بومی محلی نوروزی در بیشه عقیلی ازتوابع شهرستان گتوند شمال استان با تلاش دهیاری روستای چم عربان  برگزار شد.

خانم فاطمه فلامرزی دهیار روستای چم عربان
 طی گفتگویی اظهار داشت: این جشنواره که به دور از زندگی شهری در دل طبیعت، جهت آشنایی همگان با زندگی روستایی و عشایری و ترویج فرهنگ ایلی محلی بمدت سه شبانه روز در حال برگزاری ست، انواع آئین های بومی و محلی، پخت غذاهای محلی، برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و عشایری و اجرای موسیقی های محلی، در نخسین روز با استقبال گسترده مردم منطقه بویژه مهمانان نوروزی شد و تا روز طبیعت ادامه خواهد داشت.
خانم فلامرزی ادامه داد؛
منطقه عقیلی دارای جاذبه های گردشگری بیشماری ست که چشم هر بیننده را به خود خیره میکند و هدف از برگزاری جشنواره نوروزی در بیشه عقیلی، معرفی و شناخت سایر جاذبه های گردشگری این دیار به مهمانان نوروزی بود تا گردشگران که ایام تعطیلات نوروزی به منطقه عقیلی سفره کرده با شناخت و آگاهی دقیق از سایر جاذبه و اماکن باستانی دیدن نمایند.
خانم فلامرزی افزود: جشنواره بومی محلی،
 طی سه روز ادامه خواهد داشت و خدمات ویژه ای به خصوص برای اقامت و پذیرایی، از مسافران نوروزی و گردشگران  در نظر گرفته شده است.
فلامرزی در پایان بیان داشت؛
صنعت گردشگری و جذب توریسم موجب رونق اقتصادی در سطح کلان است و باتوجه به منابع خدادادی و جاذبه های تاریخی و گردشگری، منطقه عقیلی میتواند یکی از مناطق مطرح توریستی گردشگری در شمال استان خوزستان باشد که این مهم حمایت همه جانبه مسئولین، بویژه اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی را می طلبد.
ــــــــــــــــــــ
*خبر-رضاحسین زاده ترکالکی*
۱۰ فروردین۱۴۰۲

برچسب ها : جشنواره آئین های بومی محلی نوروزی بیشه عقیلی گتوند خوزستان