شماره خبر : 18527
منتشر شده در مورخ : ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
ساعت : 12:45
خوزستان تولیدکننده بیش از ۱۷.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی

خوزستان تولیدکننده بیش از ۱۷.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی

 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی خوزستان: این استان تولیدکننده بیش از ۱۷.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی و معادل ۱۴ درصد کل تولیدات کشور است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، سیدیعقوب هاشمی گفت: استان خوزستان با تولید بیش از ۱۷.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی در حوزه‌های زراعت، باغبانی، دام، طیور، شیلات و عسل معادل ۱۴ درصد کل تولیدات، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است و به جهت امنیت غذایی، نقطه امید برای کشور محسوب می‌شود.خوزستان تولیدکننده بیش از ۱۷.۲ میلیون تن محصولات کشاورزی

وی افزود: علاوه بر ظرفیت‌های بیشمار خوزستان در حوزه کشاورزی، اقلیمی، زیست محیطی، آب و خاک، کشاورزان توانمندی نیز در سطح استان مشغول به فعالیت و تولید محصولات مختلف هستند.

آقای هاشمی تعداد کشاورزان فعال در حوزه‌های مختلف کشاورزی در خوزستان را حدود ۲۱۵ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: برای توسعه کشاورزی باید کشاورزان با علم روز و تولیدات گوناگون آشنا شوند و در دستور کار خود قرار دهند.

استان خوزستان در ۳ سال متوالی در زمینه تولید و خرید تضمینی گندم مقام نخست کشوری را کسب کرده است و پیش‌بینی شده امسال نیز این جایگاه را حفظ کند.

برچسب ها : خوزستان محصولات کشاورزی شیلات