شماره خبر : 18087
منتشر شده در مورخ : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
ساعت : 18:45
راوی گفت:  آسفالت بدون زیرسازی، برای مردم  و شهرداری خسارت بار است

راوی گفت:  آسفالت بدون زیرسازی، برای مردم  و شهرداری خسارت بار است

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد در منطقه ای که زندگیمی کنید یا مسیری که از آن تردد دارید، آسفالت خیابان نشست کرده یا پس از گذشت مدتی ترک می خورد، بعد آب باران یا فاضلاب زیر آن نفوذ کرده و اگر خوش شانس باشید، از دید مسئولان شهری پنهان نمانده، دوباره و گاهی سه باره آن را آسفالت می کنند و جزء آمار می آید اگر هم به همان حال باقی مانده و کسی سراغی از آن نگیرد، روز به روز خرابی توسعه یافته و بلای جان خودروها و عابرین می شود. این وضعیت به خاطر بی توجهی به زیرسازی های قبل از آسفالت است که هر چه در این باره گفتیم و گفتند فایده ای ندارد. گفتیم یکبار دیگر هم بگوئیم شاید گوش شنوایی پیدا شود. البته تصور نشود که این خرابی ها در مناطق پرت شهر اتفاق می افتد، خیر، آخرین مورد در خیابان پودات امانیه بوده که هر کس قبول ندارد، می تواند برود و از نزدیک وضع را مشاهده کند.  ‌
به مسئول جدید روبط عمومی شهرداری اهواز پیشنهاد می شود از زیر مجموعه ها در مناطق شهرداری بخواهد گزارش میدانی از سطح شهر در باره جلوگیری از هدر دادن اعتبارات تهیه کنند.
قایق ها در انبار هلال احمر فرسوده می شوند اما به هیات نجات غریق واگذار نمی شوند
استان خوزستان به دلیل گستردگی رودها و وسعت سدها و اشتیاق جوانان به شنا طی سالهای گذشته یکی از استان‌های صدر جدول غرق شدگی بوده است. در برخی مسیرها، مثل ایذه به اصفهان و چهارمحال و بختیاری به خاطر راه های دسترسی که دارند، با وجود دریاچههای پشت سد، گردشگران در تابستان علاقه دارند که در کنار تفریح و استراحت در حوزه آبگیر سدها، شنا هم بکنند و کمبود تجهیزات نجات غریق می تواند عامل اصلی برای افزایش غرق شدگی باشد. در این میان رئیس هیات نجات غریق و غواصی شهرستان ایذه و رئیس کمیته مدیریت بحران هیᅢت نجات غریق این شهرستان گفته : در نظر داریم طبق روال گذشته مناطق پر خطر را پیش از تعطیلات عید پاکسازی کنیم و در این راستا، جوانان متعهد و بدون هیچ چشم داشتی یا حمایت مالی به صورت خودجوش توسط شناورهایی که از دارایی شخصی مان اجاره می شوند اقدام پیشگیرانه انجام شود.  ‌
سعید حبیبی این را هم گفت که تاکنون علیرغم مکاتبات فراوان اداری از سوی فرمانداری با هلال احمر و مدیریت بحران استانداری، هیچ اقدامی نشده در حالی که خبر داریم چند دستگاه قایق در انبار هلال احمر وجود دارد که به مرز فرسودگی رسیده اند اما حاضر به واگذاری آنها به هیات نجات غریق نیستند.
جا دارد هلال احمر شهرستان ایذه در این مورد با جوانان فداکار و ایثارگری که صادقانه برای پیشگیری از غرق شدن مسافران و گردشگران منطقه از خود گذشتگی نشان می دهند، همکاری کند و قدر کارهای با ارزش و بی منت این عزیزان را بداند.
مقابله با شرکت های هواپیمائی گرانفروش،برخوردی فراتر از نامه سازمان بازرسی می طلبد
سازمان بازرسی کل کشور به رئیس سازمان هواپیمائی طی نامه‌ای خواستار اعمال نظارت بیشتر بر فروش بلیت به نرخ های اعلامی، شده است.  ‌
در این نامه تاکید شده < فروش تور همراه با بلیت در مواقعی که مسافران متقاضی خرید صرفاً بلیت هستند و یا تحمیل هرگونه شرایط خارج از مسافران، ممنوع است.>
کاش سازمان بازرسی اقدام قاطعی فراتر از نوشتن نامه انجام می‌داد چرا که مدتی است مردم برای سفر هوایی خیلی در زحمت تهیه بلیط هستند و برخی شرکت ها حاضرند حتی با تعداد کمی مسافر هواپیما پرواز کند اما بلیت به نرخ مصوب نفروشند.
یک شهروند اهوازی مدعی شده که با هواپیمائی که به تهران پرواز داشته، دیده فقط 15 مسافر در هواپیما بوده اند که در چند سمت هواپیما به صورت پراکنده نشسته بودند و این واقعاً ظلم به مردمی است که با وجود داشتن کار ضروری، بلیط به آنها فروخته نمی شود مگر با قیمت بالا و توسط دلال ها!
مردم نمایشگاه کالای اساسی را به نمایشگاه صنایع دستی و سوغات ترجیح می دهند
در جریان برگزاری نمایشگاه بهاره امسال که در محل نمایشگاه بین المللی آخر کیان پارس برگزار شد، عنوان آن که بر روی بیلبردهای سطح شهر نوشته شده <نمایشگاه صنایع دستی و سوغات> معرفی شده حال این که این نمایشگاه همه ساله با عنوان کالای اساسی بوده که بهتر بود عنوان آن با کالاهایی که در آنجا عرضه شده تناسب داشت و در مجموع می شد بهتر از این برگزار شود.  ‌شاید صحیح این باشد که در برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی از مشاور آگاه و خبره این کار استفاده و از شرکت های قدَر هم بهره می گرفتند و از مدتی قبل اطلاع رسانی می شد. در حال برگزاری هم کارشناسان صنعت و معدن، نمایشگاه را از جوانب مختلف ارزیابی و ضعف ها و قوت ها را  گزارش دهند تا در برنامه های بعدی، مد نظر باشد.
ای کاش مسئولان اقتصادی سواد پیش بینی یک دامدار را داشتند
در فضای مجازی آمده بود که یک دامدار یک سال پیش گفته بود : صدای ما را به گوش مسئولان برسانید. او گفته بود: تا یک سال دیگر منتظر گوشت کیلوئی 500 هزار تومان باشید و اگر به دامدار نرسند حتماً این اتفاق خواهد افتاد.
می بینیم این پیش بینی که در اسفند ماه 1400 از طرف یک دامدار عنوان شده بود، واقعیت پیدا کرد اما چطور مسئولان مربوطه از این دوراندیشی ها ندارند، برمی گردد به انتصاب ها و تیم های اقتصادی که تمام دوران مسئولیت هایشان به روزمرگی می گذرد و نه کننده کار هستند، نه از نیروهایی که کار بلدند، مشاوره می گیرند.
نوزاد ربوده شده زوج خوزستانی در تهران پیدا شد
رئیس پلیس آگاهی تهران از کشف نوزاد یک زوج خوزستانی که در صحن حرم امام خمینی (ره) از یک لحظه غفلت پدر و مادرش سوء استفاده کرده و نوزاد را ربوده بود، در تهران خبر داد. سارق وقتی متوجه شده که از طرف پلیس تحت تعقیب است، نوزاد را در یکی از محله های مرکزی تهران رها کرده و متواری شد. 
از این که زوج هم استانی با پیدا شدن فرزندشان آرامش پیدا کردند خرسندیم و امید است برایشان درس عبرتی باشد.

برچسب ها : شهرداری كالای اساسی نمایشگاه كالای اساسی نمایشگاه صنایع دستی