شماره خبر : 15317
منتشر شده در مورخ : ۹ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 14:35
لیگ برتر ساحلی/ سه میلیارد ریال پاداش برای چهار تیم برتر والیبال ساحلی

لیگ برتر ساحلی/ سه میلیارد ریال پاداش برای چهار تیم برتر والیبال ساحلی

 

کمیته ساحلی فدراسیون والیبال شرایط ثبت‌نام و حضور تیم‌ها در سومین دوره لیگ برتر ساحلی را اعلام کرد و باشگاه‌ها تا روز چهارشنبه ۳۰ آذر فرصت ثبت‌نام دارند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، کمیته ساحلی فدراسیون والیبال شرایط حضور در سومین دوره مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان کشور را اعلام کرد.

بر این اساس تیم‌های متقاضی باید تا ۳۰ آذرماه سال جاری با رعایت تمامی قوانین و مقررات و براساس آئین‌نامه اجرای مسابقات کمیته ساحلی حضور خود را در لیگ برتر قطعی کنند. ثبت نام تیم‌ها فقط در سامانه ملی والیبال در زمان مقرر صورت می‌پذیرد و تیم‌هایی می‌توانند در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کنند که هیچ بدهی به بازیکنان، کادرفنی و فدراسیون نداشته باشند.

تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر ساحلی برابر آئین‌نامه اجرایی مسابقات حداکثر ۱۶ تیم خواهد بود و تاریخ شروع این رقابت‌ها، پس از اتمام ثبت‌نام اعلام خواهد شد. تعداد روز‌های برگزاری مسابقات بستگی به تعداد تیم‌های شرکت کننده دارد که پس از نهائی شدن مشخص و اعلام می‌گردد.

بر این اساس، بازیکنان و باشگاه‌ها به طور جداگانه امتیاز دریافت می‌کنند و این امتیازات در جدول ثبت می‌شود. همچنین هزینه ورودی سومین دوره لیگ برتر ساحلی که به صورت دو برد از سه بازی برگزار می‌شود (بازی سوم به صورت یک ست ۱۵ تایی (گلدن ست) است)، ۶۰۰ میلیون ریال است.

هر باشگاه باید حداقل در یک هفته میزبان مسابقات باشد و برای میزبانی داشتن حداقل یک زمین بازی مطابق با استاندارد‌های تعیین شده الزامی است. در صورت نداشتن زمین باشگاه باید هزینه‌های مربوط به میزبانی هفته خود را به مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال به حساب فدراسیون والیبال واریز کند و آن هفته از مسابقات در زمین‌های فدراسیون برگزار می‌شود.

باشگاه‌ها موظف هستند با چهاربازیکن قرارداد منعقد کنند که یکی از بازیکنان باید رده سنی زیر ۱۹ سال باشد و در هر بازی ۲ بازیکن معرفی کنند. طبق آئین نامه مسابقات هر تیم می‌تواند برای هر مسابقه از هر یک از چهار بازیکن خود استفاده کند و برای مسابقه بعدی تعویض کند (منظور از هر مسابقه دو یا سه بازی در یک روز از هر هفته است).

همچنین مربی باید دارای کارت مربیگری بین المللی یا حداقل درجه یک ساحلی باشد و زمان مسابقه می‌تواند روی نیمکت بنشیند، ولی در زمانی که بازی درجریان است حق صحبت کردن و راهنمایی ندارد. در صورت عدم رعایت، برابر مقررات تصمیم‌گیری خواهد شد.

سه میلیارد ریال پاداش برای مقام‌های اول تا چهارم سومین دوره لیگ برتر والیبال ساحلی تعیین شده است که به ترتیب یک میلیارد و ۲۰۰، ۸۰۰، ۶۰۰ و ۴۰۰ میلیون ریال به رتبه‌های اول تا چهارم تعلق خواهد گرفت.

شرایط حضور در مسابقات لیگ برتر ساحلی براساس مفاد آئین نامه اجرائی مسابقات خواهد بود و ثبت نام به منزله اطلاع کامل باشگاه از متن آئین نامه برگزاری مسابقات است.

تمامی باشگاه‌های داوطلب حضور در لیگ برتر ساحلی باید دارای مجوز کمیسیون ماده ۵ از وزارت ورزش و جوانان و دارای کد اقتصادی باشند.

برچسب ها : لیگ برتر ساحلی والیبال ساحلی والیبال