شماره خبر : 15313
منتشر شده در مورخ : ۹ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 13:45
۲۵۰ کلاس درس سنگی تا اواخر امسال از چرخه آموزشی خوزستان خارج می‌شوند

۲۵۰ کلاس درس سنگی تا اواخر امسال از چرخه آموزشی خوزستان خارج می‌شوند

 

 سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت:با اقدامات صورت گرفته و احداث کلاس های درس‌ استاندارد با استفاده از مصالح ساختمانی ۲۵۰ کلاس درس سنگی تا پایان امسال از چرخه آموزشی این استان خارج می شوند.

محمد سعیدی پور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وجود یک هزار و ۳۰۰ کلاس درس سنگی در استان افزود: با کمک خیران این استان تاکنون ۳۵۰ کلاس درس با استفاده از مصالح ساختمانی ، مواد پیش ساخته و یا کانکس جایگزین کلاس های درس سنگی در استان شده و تحویل آموزش و پرورش شدند.

وی گفت: یکی از سیاست های سازمان نوسازی مدارس کشور برچیدن مدارس سنگی است که در این مسیر نیازمند کمک خیران مدرسه ساز هستیم.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده مابقی کلاس های درس سنگی در استان خوزستان تا پایان سال ۱۴۰۲ جمع آوری خواهند شد.

طبق اعلام سازمان نوسازی مدارس کشور تعداد مدارس سنگی در مناطق زاگرس نشین کشور بسیار بیشتر است که خوزستان نیز جزء این استان ها است.

برچیدن مدارس سنگی از یک سال گذشته در خوزستان آغاز شده و با ساخت کلاس های ساختمانی، کانکسی و یا پیش ساخته تلاش می شود تا مدارس سنگی از سیستم آموزش و پرورش جمع آوری شود.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند.

برچسب ها : خیران مدرسه ساز خوزستان مدرسه سازی