شماره خبر : 15294
منتشر شده در مورخ : ۸ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 17:50
راوی گفت: آقای استاندار، با یک گُل بهار نمی شود

راوی گفت: آقای استاندار، با یک گُل بهار نمی شود

شهرداری اهواز امکانات دریافت مطالبات مردم و پی گیری آنها را توسعه دهد
رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز گفته : « یکی از ابزارهای حکمرانی، درست پاسخگویی مسئولان است، زیرا این موضوع می تواند بسیاری از مسائل را حل کند. 
پور موسوی این را هم گفته : شهرداری باید امکانات سامانه 137 را توسعه دهد و ابزاری فراهم شود تا علاوه بر دریافت مطالبات مردم، مسائل به سرعت پی گیری شوند.
این حرف درستی است ضمن این که شهرداری بیش از سایر ارگان ها زیر ذره بین و مورد سوال مردم است و عوامل این ارگان باید پاسخگو باشند، خصوصاً مدیران شهرداری های مناطق که متأسفانه چنین نیست در حالی که لااقل باید تلفن های مسئولان روابط عمومی های شهرداری های مناطق و چه بسا معاونین شهرداران در دسترس باشد تا شهروندان برای دانستن موارد و سوال کردن نیاز به حضور در شهرداری نباشند. حتی بجاست شهرداران و معاونان آنها در مناطق محدوده کاری خود بازدیدهای علنی داشته باشند و به میان مردم بروند و از نزدیک وضعیت منطقه را بررسی و فی المجلس برای رفع مشکلات و بهبود وضع اقدام کنند. از همه بیشتر باید مسائل مربوط به سد معبر توسط دستفروشان با حضور مسئولان و نیروهای اجرائیات شهرداری و عملکرد آن از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. نظافت مناطق هم خیلی مهم است و در کنار هر دستفروش باید یک ظرف برای قرار دادن پسماندها و بقایای میوه و سبزی و تره بار باشد تا بعد از رفتن فروشنده، محل به صورت زباله دانی درنیاید. 
فراهم کردن ابزار پاسخگویی هم آن طور که آقای پورموسوی گفته ضروری است و بهتر است عضو محترم شورای شهر پی گیر نکاتی که عنوان کرده و می کند باشد تا نتیجه ای حاصل شود. 
اعضای شورای شهر هم بهتر است برای سرکشی به مناطق شهر برنامه ریزی کنند و ضمن بررسی مشکلات مردم با آنها گفتگو کرده و پای درد دلشان بنشینند.
گلایه مدیر کل بانوان از شهردار اهواز به خاطر جواب ندادن نامه هایش و تعیین تکلیف نکردن بازارچه های خوداشتغالی
مدیر کل بانوان و خانواده استانداری خوزستان گله کرده که هنوز شهردار اهواز را ملاقات نکرده و نمی دانم اعزام کارشناسی که تام الاختیار نیست، چه سودی برای شرکت در جلسات دارد؟ 
مریم مراد اسکندری گفته : دو کانون مشاغل بانوان از جمله پارک حجاب در اهواز وجود دارد که در اختیار بانوان نیست در حالی که از بیت المال برای این کانون ها هزینه و به اسم بانوان تجهیز شده ولی در اختیار آنها قرار ندارد، با مشاور امور بانوان فرمانداری و شهرداری اهواز هم مذاکره شده اما تاکنون هیچ همتی از شهرداری ندیدیم و بارها برای حضور شخص شهردار نامه ارسال شده ولی شهردار در جلسات شرکت نکرده است. ضمناً شهردار باید تعداد دقیق بازارچه های بانوان در اهواز را اعلام کند.
شهردار اهواز در پاسخ به گلایه مدیر کل بانوان استان گفت ایشان باید با خودم تماس می گرفت نه این که فقط مکاتبه کند چون اطلاعی از مکاتبات ندارم و نامه ها برای دفتر ارسال می شوند و  فقط مهمترین نامه ها را جواب می دهم چون اگر بخواهم تمام نامه هایی را که به شهردار نوشته می شود، پاسخ بدهم، همه وقتم از صبح تا شب صرف این کار می شود و نامه ها به چند کارشناس متناسب با موضوع ها ارجاع می شوند. این مطالب هنگام بحث در باره مسائل مربوط به اشتغال زنان بی سرپرست و ضرورت ایجاد محلی ثابت برای فروش محصولات تولیدی بانوان رد و بدل شد. در حال حاضر فقط یک بازارچه بانوان در منطقه و کوی رمضان فعال است و سرنوشت بازارچه پارک حجاب، به عنوان قدیمی ترین بازارچه اشتغال بانوان مشخص نیست و گاه و بی گاه به شکل سیار در نقاط شهر بازارهای خود اشتغالی مقطعی راه اندازی می شود. البته مدیر عامل نمایشگاه بین المللی یک سالن نمایشگاه را به مدت سه ماه تابستان برای برگزاری نمایشگاه موقت در اختیار بانوان خود سرپرست قرار دارد که دستش درد نکند. یادمان باشد تنها منبع درآمد این بانوان، فروش محصولات تولیدی آنهاست که زندگی خود را از این راه اداره می کنند و جا دارد علاوه بر شهرداری، سایر ارگان ها هم هر طور که مقدورشان هست، آنها را که بانوان ورشکست شده هم در میانشان است یاری کنند.
آقای استاندار، با یک گُل بهار نمی شود
استاندار خوزستان با حضور در مرکز سامه 111 (سامانه الکترونیکی ارتباط مردم و دولت) به صورت مستقیم ( تلفنی و حضوری) ضمن شنیدن دغدغه های مردم استان، پاسخگوی مطالبات آن ها شد و دستورهای لازم را برای پی گیری موارد مطرح شده صادر کرد.
خیلی هم خوب است، اما مگر در این دیدار مردمی چند نفر موفق شدند با ایشان (استاندار) مشکلاتشان را مطرح کنند و چه خوب می شد اگر لااقل هر ماه یک دیدار مردمی داشته باشند. البته علاوه بر مردم عادی باید این فرصت به سرماه گذاران و کسانی که طرح و پیشنهاداتی دارند و از رفتن نزد مسئولان زیر مجموعه نتیجه ای نگرفته اند، داده شود. 
روابط عمومی استانداری می تواند در طول ماه نام نویسی کند و استاندار برای این ملاقات مردمی وقت بگذارد تا مستقیماً در جریان مسائلی که به دلیل وجود فلاصله بین مردم و مسئولان لاینحل می مانند، قرار بگیرد.
وقتی مسئولان ما با هم کنار نمی آیند، باید هم کلانشهرمان از بقیه عقب باشد 
مدیر شهرداری منطقه 2 اهواز در باره علت بسته بودن پل طبیعت به روی شهروندان گفته :  مالکیت پل طبیعت مربوط به شرکت آب و فاضلاب است اما براساس توافق نامه ای که بین شهرداری اهواز و آن شرکت منعقد شده بود، شهرداری از این پل استفاده می کرد اما آبفا اعلام کرده است که اجازه عبور و مرور شهروندان از روی پل طبیعت را نمی دهد و برای جلوگیری از تردد شهروندان، ورودی های پل را جوشکاری کرده است و حتی اجازه نمی دهد روشنائی پل را برقرار کنیم. دو سال پیش هم سه هلال 50 متری به عنوان تونل نور روی این پل اجرا شد که پس از این ماجرا، خاموش هستند. صندلی های روی پل هم به سرقت رفته است.
خُب دیگر، فرق ما با استان هائی که مسئولانشان به جای دشمنی با یکدیگر، وقتی پای منافع شهر و مردم مطرح باشد، مسائل سطحی و شخصی را مانع کار قرار نمی دهند و در نتیجه روز به روز وضع شهر و استانشان بهتر می شود، همین است. بزرگترِ بدردبخوری هم نداریم که اینها را نهیب یا هدایت کند و همین است که وقتی یک غیر استانی پس از 10 سال بار دیگر به خوزستان و این کلانشهر سفر می کند می گوید هیچ چیز تازه ای که در این مدت اتفاق افتاده و جاذبه ای شده باشد، ندیدم، راست هم می گوید.

برچسب ها : استاندار استاندار خوزستان شهردار اهواز بازارچه های خوداشتغالی