شماره خبر : 15225
منتشر شده در مورخ : ۵ آذر ۱۴۰۱
ساعت : 7:50
اگر خودتان کارائی ندارید، به امثال این شیرزن کمک کنید تا کارستان کنند

اگر خودتان کارائی ندارید، به امثال این شیرزن کمک کنید تا کارستان کنند


در حالی که وجود کوه هائی از زباله در شهرها از بزرگترین معضلات محیط زیستی است اکنون دیگر تبدیل آن به کود آلی، کمپوست و بهتر از همه انرژی، یک رویا نیست و کم و بیش شاهد تحقق آن هستیم که خیلی نادر از طرف برخی شهرداری ها اما بیشتر توسط افراد علاقمند به حفاظت از محیط زیست انجام می شود. در این مورد، دستگاه هایی ساخته شده که البته در حجم پائین کاربرد تبدیل زباله به انواع کود را دارنداما کمتر مورد استقبال دستگاه های متولی قرار گرفت و ظاهراً مردم نباید خیلی انتظار داشته باشند که دولت یا سازمان های مربوطه مشوق و کمک کننده مخترعین باشند. یعنی نه خودشان کاری می کنند نه عزم مساعدت به مردم در این مورد را دارند. در این میان یک شیرزن کرمانشاهی پس از سال ها تلاش توانسته در خصوص تبدیل زباله به خاک و کود کشاورزی، کاری کند، کارستان.
این طور که این خانم گفته : در 5000 متر سوله که ساخته روزی حدود 160 تن زباله پس از انجام تخمیر به کمپوست تبدیل می شوند، یعنی بدون آن که زباله ها، شیرابه و انواع گازهای گلخانه ای تولید کنند، به کود آلی تبدیل می شوند و دیگر خبری از کوه زباله نیست.
این خانم می گوید 7 سال پشت درهای بسته انتظار کشید و خیلی زمان برده تا توانسته طرحی را که داشته به اجرا درآورد. مشارالیها معتقد است زباله ها می توانند انقلابی در انرژی ایران پدید آورند و این کار از آلمان شروع شد. 
به گفته وی اگر تکنولوژی جداسازی زباله ها بکار گرفته شود، ارزش حرارتی آن 50 برابر ذغال سنگ است و 2 کیلوگرم از این مواد، ارزش حرارتی یک مترمکعب گاز را دارد و حق این است که یک دولت خردمند، از چنین طرح هایی حمایت کند.
به گفته خانم شیرزادی، ایران سالانه 21 میلیون تن زباله دارد که 4 میلیون تن آن پسماندی است که قابلیت تبدیل به سوخت را دارد که اگر چنین اتفاقی بیفتد سالانه 5/2 میلیارد مترمکعب گاز شهری صرفه جوئی می شود.
آیا در وضعیت بحران آب کشاورزی و فرسودگی خاک و کمبود و گرانی کود و به خصوص معضل بزرگ زیست محیطی ناشی از انباشت زباله ها، نباید از خلاقیت و پشتکار امثال خانم شیرزادی بهره برد و به جای نگه داشتن آنها پشت درهای بسته، دستشان را گرفت و به آنها کمک کرد تا ناتوانی مدیریتی بعضی دستگاهها جبران شود؟
نیروهای غیر رسمی با شعار عدالت در پرداخت ها و استخدامی تبدیل وضعیت می دهند
یک عضو کمیسیون مجلس گفته طرحی با امضای 32 نفر از نمایندگان با رویکرد پرداخت حقوق یکسان به همه کارکنان به زودی اعلام وصول می شود.
به گفته وی در حال حاضر 28 نوع قرارداد و پرداخت حقوق وجود دارد که قرار است در طرح جدید همه نیروها، تابع شرایط استخدامی، پیمانی و رسمی شوند.
نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس هم پیش از این گفته بود : تصویب تبدیل وضعیت نیروهای طرحی، حجمی، شرکتی و سایر عناوین مشابه، موجب حذف شرکت های واسطه و مانع از هرگونه امضای طلائی خواهد شد و ساز و کاری قانونمند برای استخدام ها در قالب استانداردهای سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین می کند.
رئیس جمهور هم در قالب شعار عدالت در پرداخت ها و امور استخدامی، بر اجرای این مهم تأکید کرده است. از مزایای تصویب این طرح آن است که هر گونه استخدام نیز باید براساس انتشار آگهی استخدام و برگزاری آزمون و مصاحبه با نظر سازمان اداری و استخدامی باشد. 
به موجب این طرح افراد دارای 2 سال سابقه فعالیت و سنجش تخصص لازم به نیروهای کار معین تبدیل وضعیت می شوند.
در حال حاضر هزاران نیروی شاغل در سازمان های مختلف که به عنوان نیروی طرحی کار می کنند و از بسیاری مزایا و حقوق مساوی محروم هستند، در انتظار تصویب و اجرای این طرح هستند.
شهردار اهواز، شب ها از پارک ها بازدید کند
شهردار اهواز به اتفاق رئیس شورای شهر از وضعیت پارک ریحانه در منطقه 2 و روند تکمیل آن دیدن کرد و برای رفع کمبودهای آن دستورهایی داد.
به شهردار توصیه می شود از سایر پارک ها در دیگر مناطق هم دیدن کند و بهتر است این بازدیدها شب باشد تا وضعیت روشنایی پارکها را از نزدیک ببیند. معاون خدمات شهری هم همراه باشد تا نسبت به نصب سطل زباله به تعداد کافی و در اندازه و حجم لازم اقدام شود.
چطور کاری که ضروری و وظیفه و شرعی است، اجباری نیست؟
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفته : دوره پیش دبستانی، اجباری نیست، اما ضروری است! یعنی چه؟ وقتی کاری ضروری است، قاعدتاً باید اجباری در انجام آن باشد، آن هم در بحث تعلیم و تربیت کودک.
وی این را هم گفته که دوره پیش دبستانی یک دوره تربیتی مستقل است و خدمت به کودکان، قبل از ورود به دبستان، جدا از مأموریت و رسالت این سازمان، یک وظیفه شرعی محسوب می شود.
کار سخت تر شد چون چطور می شود یک دوره، هم ضروری باشد، هم یک رسالت برای سازمان مجری و هم یک وظیفه شرعی، بعد به نظر رئیس سازمان، اجباری برای طی کردن آن نباشد، غیر از این است؟
کارشناسان راهنمایی و رانندگی زودتر به محل تصادف بروند
یک شهروند اهوازی در تماس با راوی گفت : چند روز پیش با توجه به هوای مناسب، به اتفاق خانواده رفتیم جاده فرودگاه ( بلوار نه، خود جاده فرودگاه) آنجا روی چمن نشسته بودیم که دو خودرو ( یک 405 و یک 206 صفر کیلومتر) با هم تصادف کردند. تا زمانی که ما آنجا بودیم، پلیس سراغشان نیامد، وقتی جمع کردیم که برویم از این بندگان خدا پرسیدیم خبر داده اید؟ یکی از رانندگان خودرو ساعتش را نشان داد و گفت درست 55 دقیقه پیش اطلاع داده ایم ولی تا حالا خبری نشده. البته رانندگان، خودروها را کنار زده بودند که ترافیک نشود، اما واقعاً این همه معطلی برای آمدن کارشناس، چه توجیهی دارد؟ عزیزان کارشناس راهنمایی و رانندگی با همشهریانشان همکاری بهتری داشته باشند هر چند می دانیم این روزها مقداری سرشان شلوغ است و ممکن است حضورشان بعضی جاها که مشکل پیش می آید لازم باشد.

برچسب ها : کارشناسان راهنمایی و رانندگی تصادف شهروند اهوازی